سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار نخستین خط اتوبوس برقی در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی در محور جمهوری-بهارستان پایتخت خبر داد.

 احمد قیومی در تشریح روند فعالیت اتوبوس برقی‌های هایدگر در نخستین خط برقی پایتخت، گفت: این خط در مسیر جمهوری - بهارستان به طول ۴.۵ کیلومتر راه‌اندازی شده و دارای ۱۰ ایستگاه در مسیر رفت و ۱۴ ایستگاه در مسیر برگشت است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حمل و نقل عمومی، افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هایگر در این مسیر فعال شده‌اند و علاوه بر آن، ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید شرکت خودرو سرویس شهر نیز در این خط فعالیت دارند.

قیومی تأکید کرد: راه‌اندازی این خط گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی پاک و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان است. بی تردید با توسعه این ناوگان، شاهد تحولی مثبت در سیستم حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح مشخصات فنی اتوبوس‌های هایدگر به کار گرفته شده در این خط گفت: این اتوبوس که به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی زیست‌محیطی معرفی شده، دارای مشخصات فنی و امکاناتی مدرن است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تردد در مسیر‌های شهری تبدیل می‌کند.

وی افزود: این اتوبوس برقی مجهز به باتری CATL LFP ساخت چین با ظرفیت ۴۲۲.۸۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمایش بیش از ۲۵۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. سیستم مدیریت حرارتی این باتری از طریق خنک‌کننده مایع انجام شده و با برخورداری از درجه حفاظتی استاندارد در برابر شرایط سخت محیطی مقاوم است.

وی ادامه داد: موتور این اتوبوس با توان ۱۹۵.۳۵۰ کیلووات و گشتاور ۱۴۰۰.۳۵۰۰ نیوتن‌متر طراحی شده که از سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. این وسیله قادر به دستیابی به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر را در ۱۰ ثانیه ثبت می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اتوبوسرانی تهران، قیومی تأکید کرد: اتوبوس برقی جدید دارای ۳۴ صندلی ثابت و ۲ صندلی تاشو بوده و از سیستم تهویه هوای VALEO بهره می‌برد. همچنین به نمایشگر‌های LCD برای مسافران، آینه‌های جانبی گرم‌شونده و سیستم نظارت ۳۶۰ درجه مجهز است. مدیریت برق و عملکرد‌ها نیز از طریق سیستم CAN-BUS و مدیریت باتری (BMS) انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۳
کف اتوبوسهای برقی بر خلاف اتوبوسهای گازوئیلی که پله های بلند و مزخرفی داره و سوار و پیاده شدن ازشون واویلاست کاملا صاف و راحته و به آسونی میشه ازشون پیاده و سوار شد
علی
۲۱:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
چجوریه که برق واسه صنایع و خانه ها نیست اونوقت واسه اتوبوس ها و تاکسی های برقی هست
یه کم عجیب نیست به نظرتون
یه کم .....
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
اتوبوس برقی داشتیم شما حضرات جمعش کردید از سه راه تهرانپارس ،دپو تا امام حسین
از سه راه تهرانپارس تا آزادی
تندرو و کندرو
مزایده کردید کابلها رو
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
اتوبوس برای معلولان بین شهری بسازید
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
خداروشکر خبر خوب شنیدیم
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
برق ندارید به خونه ها برسونید بعد میگید اتوبوس برقی؟! یا ناترازی مصنوعی بوده کلش؟
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
آلودگی هوا تو خیابون ولیعصر دو برابر جمهوریه چرا باید اول جمهوری برقی بشه ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
چرا اولین ،قبل در مسیر ۳ راه تهرانپارس امام حسین اتوبوس برقی داشته ایم
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
اولویت خیابون ولیعصره که هم باریکه هم شمالی جنوبیه و باد توش نمیاد و دود بی ار تی ها داره همه رو خفه میکنه و آلودگی اش چند برابر خیابون جمهوریه
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۳
راه نجات آلودگی هوای تهران. باید تا جای ممکن برای فرار از سرطان و کم شدن سم موجود در هوا که آینده فرزندانمون رو به خطر میندازه بریم به سمت خودروهای برقی