سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس پایگاه نوآوری و ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم در گرمی قطعی شد

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: تاسیس پایگاه نوآوری و ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم در شهرستان گرمی قطعی شد.

محمد خوش‌سیما با اشاره به بازدید اخیر کریم احمدی صومعه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از منطقه و بررسی ظرفیت‌ها و شرایط ایجاد پایگاه نوآوری و ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهرستان گرمی گفت: در جریان این سفر ایجاد پایگاه نوآوری و ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهرستان گرمی به تصویب رسید و برای شروع کار، محلی برای پیگیری مقدمات تاسیس و راه‌اندازی این پایگاه و ایستگاه مهم در اداره جهاد کشاورزی شهرستان گرمی اختصاص یافت.
نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله نخست پایگاه نوآوری و تحقیقات کشاورزی دیم در شهرستان گرمی تاسیس می‌شود و در ادامه فعالیت، این پایگاه به ایستگاه و مرکز تبدیل خواهد شد.
او با اشاره به درخواست ۲۰ هکتار زمین برای تاسیس این پایگاه و ایستگاه تصریح کرد: برای این منظور هفت محل پیشنهادی در نظر گرفته شده که پس از تایید نهایی توسط کارشناسان، نسبت به تاسیس آن اقدام خواهد شد.
خوش‌سیما همچنین از بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از مزارع دیم بخش موران شهرستان گرمی خبر داد و گفت: مراحل مطالعاتی و روند احداث پایگاه نوآوری و ایستگاه تحقیقاتی دیم در شهرستان گرمی با سرعت دنبال خواهد شد.
او افزود: با توجه به اهمیت کشت دیم در شهرستان گرمی و انگوت و لزوم توجه به توسعه علمی و فنی فرایند کشت تا برداشت محصول و نیز مکانیزه‌سازی کشت دیم در منطقه در راستای افزایش محصولات، تاسیس این ایستگاه تحقیقاتی ضروری است.
نماینده گرمی و انگوت در مجلس سیزدهم گفت: با توجه به آسیب‌پذیری سالانه محصولات کشت دیم در برابر حوادث قهری از جمله خشکسالی، آفات نوپدید و نیز ضرورت توسعه کشت ارقام پرمحصول با استفاده از فناوری دانش‌بنیان، تاسیس این ایستگاه تحقیقاتی می‌تواند رشد و توسعه کشاورزی را در منطقه در پی داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.