معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶ میلیون هکتار زمین دیم در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز در بازدید از مزرعه نمایشی کلزا در بخش خورش رستم شهرستان خلخال گفت: با زراعت ارقام کم آب بر و دیم در اراضی مستعد کشاورزی این منطقه با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی کشت کلزا بصورت دیمی در این منطقه توسعه خواهد یافت.

وی افزود: برغم گذر رودخانه قزل اوزن در پایین دست اراضی کشاورزی خورش رستم خلخال آبیاری این زمین های کشاورزی بصورت ثقلی امکان پذیر نبوده و کشت دیم با استفاده از ارقام مقاوم در برابر سرما می تواند جایگزین مناسبی برای ارقام آبی باشد.

کشاورز گفت: بارندگی مناسب همراه با دامنه حرارت خوب زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی همچون حبوبات در این منطقه فراهم کرده و با حمایت های لازم برای مکانیزه شدن کشاورزی این منطقه برای توسعه کشت و زارعت محصولات کم آب بر در این منطقه تلاش خواهیم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با قول مساعد به تامین سه دستگاه سمپاش پشت تراکتور بند برای کشاورزان منطقه خورش رستم خلخال بیان کرد: کشت محصولات کشاورزی با استفاده از نظریه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در کنار کاهش هزینه موجب افزایش راندمان تولید خواهد شد.

کشاورز همچنین با اشاره به وجود ۶ میلیون هکتار زمین دیم در کشور ، افزود: باید به این مساله مهم توجه بیشتری کنیم و وزارت جهاد کشاورزی با توجه به یافته‌ های تحقیقاتی برنامه بزرگی‌ را برای ساماندهی اراضی دیم در کشور دارد.

انتهای پیام/ع

توسعه کشت کلزا در خورش رستم خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.