سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دنیامالی: برای توسعه ورزش همگانی و دانش‌آموزی باید تحرک را در جامعه بیشتر کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با همکاری شهرداری و آموزش پرورش برنامه‌های زیادی در جهت توسعه ورزش همگانی داریم.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در مراسم گردهمایی ووشوکاران در پل طبیعت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث توسعه ورزش همگانی توافق‌هایی با شهرداری تهران و شهرداری کلانشهر‌ها داریم، ضمن اینکه در موضوع همگانی کردن به کمک همه دستگاه‌ها شرایطی را به وجود می‌آوریم که همه مردم از امکانات دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

او ادامه داد: با توجه به تعطیلی آموزش و پرورش در روز‌های پنج‌شنبه و‌جمعه و با توجه به اینکه این ارگان سالن‌های زیادی تحت پوشش دارد، قرار بر این است اخر هفته سالن‌ها در اختیار مردم فرار گیرد تا همه بتوانند از این سالن‌ها استفاده کنند و تلاش داریم ورزش همگانی در شهر‌ها توسعه پیدا کند.

دنیامالی درخصوص تاسیس مجموعه جدید ورزشی در تهران گفت: در دولت شهید رئیسی تصمیم گرفته شد یک مجموعه جدید در شهر تهران با نگاه ملی ساخته شود، این مجموعه در عرصه سیصد و هشتاد هکتاری در جوار حرم مطهر امام راحل (ره) طراحی و کار‌های مقدماتی انجام شده است. هیات دولت درخصوص بحث مالی آن پیگیر است و ما درحال تهیه گزارشات فنی، اقتصادی و زیست محیطی و پیوست فرهنگی این پروژه هستیم. این پروژه در ۳ فاز ساخته خواهد شد که یک فاز آن استادیوم تهران خواهد بود.

وزیر ورزش و‌جوانان با تاکید بر توسعه ورزش همگانی در بین جوانان و کودکان اظهار داشت: با توجه به جامعه امروز و زندگی شهری و آلودگی هوا در دنیا به ورزش همگانی توجه زیادی شده و ما نیز مستثنی نیستیم و اعتقاد داریم ورزش همگانی کمک می‌کند که در ورزش قهرمانی بهتر عمل کنیم.

او با تاکید بر اینکه نباید از ورزش سالمندان غافل شد، اظهار داشت: باید به ورزش سالمندان و ورزش کودکان و چاقی در بین کودکان بیشتر توجه کنیم و پیش‌بینی داریم اگر به همین شکل پیش رویم تا سال ۱۴۱۴ جزو ۱۰ کشور اول در بحث چاقی خواهیم بود. در همین راستا ضرورت دارد به ورزش همگانی، و‌رزش دانش‌آموزی و تغذیه کودکان بیشتر توجه کنیم و همه اینها نیازمند این است که تحرک را در جامعه ترویج دهیم.

دنیامالی تصریح کرد: با همکاری شهرداری و آموزش پرورش برنامه‌های زیادی در جهت توسعه ورزش همگانی داریم تا شرایطی را به وجود آوریم تا مدت زمان ۱۳ دقیقه که درحال حاضر آمار روزانه ورزش مردم ایران است را حداقل به ۲۰ دقیقه افزایش دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.