سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشر شد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از چاپ و انتشار ۱۱۰ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

منصور محبی اظهار کرد: این کتاب‌ها در موضوع‌های مختلف نظیر زبان و ادبیات بومی، دفاع مقدس، فرهنگ عمومی، دینی، مذهبی، داستان و رمان و غیره به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: از ۱۱۰ عنوان کتاب چاپ شده در این استان، پنج عنوان کتاب در حوزه کودک، پنج عنوان در حوزه دفاع مقدس و ۲ عنوان نیز در بخش ترجمه و مابقی هم در سایر حوزه‌ها بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ مؤسسه انتشاراتی در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: با وجود مشکلات عدیده پیش روی ناشران استان، تا کنون شاهد تلاش و ایفای نقش آنان در عرصه فرهنگ و هنر استان با نشر و چاپ کتاب‌های فاخر بوده‌ایم.

محبی در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ابراز کرد: مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان تا ۲۵ مهرماه(امروز) تمدید شده است و ناشران، مؤلفان و علاقه‌مندان می‌توانند ۲ جلد از کتاب‌های منتشر شده خود در بازه زمانی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به نشانی ایلام، خیابان رسالت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: جایزه کتاب سال استان ایلام یک فرصت مهم فرهنگی و ادبی برای ناشران و مولفان استان است که موجب رشد و شکوفایی فرهنگ و ادب استان می‌شود و از جایگاه مهمی برخوردار است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به درخشش روستای "حاضر میل" دهلران در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گفت: در این جشنواره، با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستاها، مجموعه فعالیت‌ها و طرح و برنامه‌های اجرایی، روستای "حاضرمیل" واقع در شهرستان دهلران به عنوان یکی از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است.

محبی برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مرکز استان و سایر شهرستان‌های تابعه، برگزاری نشست‌های هم اندیشی با ناشران و چاپخانه داران و تلاش برای رفع مشکلات این قشر را از جمله فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ۷۰ چاپخانه در استان ایلام شامل ۵۷ چاپخانه دیجیتال و ۱۳ چاپخانه اُفسِت فعالیت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.