سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسیون انتخابات آمریکا میزان کمک‌های ماسک به ترامپ را فاش کرد

ایلان ماسک حدود ۷۵ میلیون دلار به یک کمیته سیاسی برای حمایت از کمپین انتخاباتی نامزد جمهوریخواه انتخابات در یک دوره سه ماهه اهدا کرده است.

ایلان ماسک، تاجر و کارآفرین آمریکایی هدیه حدود ۷۵ میلیون دلار به یک کمیته سیاسی برای حمایت از کمپین انتخاباتی America PAC دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک دوره سه ماهه اعطا کرده است.

براساس گزارش آر تی، در وب سایت کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا (FEC) گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این تاجر آمریکایی مبلغ ذکر شده را بین ماه‌های جولای و سپتامبر به کمپین ترامپ اهدا کرده است.

ماسک بار‌ها در بیانیه‌ها و پست‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس از ترامپ حمایت کرده است. او در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای از نظر سیاسی فعال شده است و مرتبا در مورد سیاست آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس اظهار نظر می‌کند.

با این حال، ماسک قبلا به طور علنی از دموکرات‌ها و جمهوریخواهان انتقاد کرده و ادعا می‌کند که از هیچ یک از احزاب حمایت نمی‌کند. با گذشت زمان، دیدگاه‌های او به سمت حزب جمهوریخواه تغییر کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر برگزار شود و حزب دموکرات با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و حزب جمهوریخواه با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

در همین راستا در حالی که تنها سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های «ملی» از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه جلوتر است، اما پیش‌بینی پیروزی دو رقیب در ایالت‌های کلیدی، به‌دلیل رقابت تنگاتنگ آنها امکانپذیر نیست.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.