به گفته رئیس جمهور ونزوئلا ایلان ماسک یک میلیارد دلار برای کودتا، خرابکاری و خشونت علیه روند انتخابات در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرده است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، با حضور در برنامه «کان مادورو» (Con Maduro) اعلام کرد ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی یک میلیارد دلار برای کودتا در ونزوئلا اختصاص داده است.

رهبر ونزوئلا گفت: «ماسک حداقل یک میلیارد دلار برای کودتا در ونزوئلا، برای خرابکاری و شورش فاشیست‌ها و خشونت علیه روند انتخابات در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرد».

مادورو در ۲۸ ژوئیه در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیروز شد، اما اپوزیسیون و کشور‌های غربی و بسیاری از کشور‌های همجوار ونزوئلا نتایج این انتخابات را به چالش کشیده و خواستار بررسی مجدد آرا شده‌اند؛ اتهاماتی که کاراکاس رد کرد.

ماسک در مورد نتایج انتخابات مادورو را به تقلب متهم کرد. رهبر ونزوئلا در پاسخ از این تاجر انتقاد کرد و گفت که او «دشمن قسم خورده صلح در ونزوئلا» است.

اتحادیه اروپا و کشور‌های غربی به‌ویژه ایالات متحده نیز در پی پیروزی مادورو تلاش کردند تا با طرح اتهامات واهی و بی‌اساس اراده ملت ونزوئلا را زیر سوال برده و همچون گذشته تلاش کنند تا چهره اصلی اپوزیسیون را به رسمیت بشناسند. اما «ادموندو گونزالس اورروتیا»، رهبر کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ژوئیه که در برابر مادورو شکست خورد و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد، بعدا با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، تصمیم دیوان عالی قضایی ونزوئلا مبنی بر تأیید پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات را به رسمیت شناخت.

هفته‌های گذشته ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه مقامات ونزوئلایی همسو با مادورو به اتهام کارشکنی در انتخابات اعمال کرد. ایالات متحده همچنین اعلام کرد یک هواپیمای ونزوئلا که مادورو برای سفر‌های بین‌المللی از آن استفاده می‌کرد، در جمهوری دومینیکن توقیف کرده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار