سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای سلامت روان موجب افزایش بهره وری و بهزیستی در جامعه می‌شود

کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت استان زنجان گفت: مقوله سلامت روان بر تمامی جنبه‌های زندگی انسان تأثیرگذار است و ارتقای آن موجب افزایش بهره وری و بهزیستی در جامعه می‌شود.

پریسا مولایی با اشاره به اهمیت روز افزون سلامت روان و نقش آن در جامعه، گفت: این موضوع حاکی از اهمیت انسان به عنوان یک موجود اجتماعی است.

این کارشناس با اشاره به راهکارهای افزایش سلامت روان، ادامه داد: امروزه با افزایش روزافزون مشکلات و آسیب های اجتماعی مواجه هستیم که می توان با طراحی و استقرار یک مدل اجتماع محور با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و محلات برای تقویت سلامت روان و مقابله با این آسیب ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بهداشت روان به همه مربوط است نه فقط به کسانی که از بیماری های روانی یا رفتاری رنج می برند، اظهار داشت: موضوع بهداشت روانی و تأمین آن برای مردم، سازمان ها و دولت ها بسیار مهم است، چون با کارایی فردی و اجتماعی افراد و در کنار آن با پیشرفت های علمی و صنعتی جامعه گره خورده است.

به گفته مولایی، برنامه ارتقای سلامت روان اجتماع محور به معنای انجام اقداماتی است که هدفش توانمندسازی افراد، سازمانها و جوامع برای ارتقای رفتارها و ایجاد محیطی سالمتر است.

وی با بیان اینکه اگر مردم به صورت فعال با برنامه های اجتماع محور آشنا شوند می توانند در رسیدن به اهداف کلان این حوزه موثر واقع شوند، گفت: مشارکت مردم در این زمینه به دستگاه های اجرایی و سازمان های متولی کمک می کند تا بتوانند از خدمات داوطلبانه آنها بهره ببرند و بسیاری از برنامه ها را با همراهی مردم اجرا کنند.

مولایی افزود: اقدامات اجتماع محور به افزایش پیوندهای اجتماعی منجر می شود و با بالا رفتن سرمایه اجتماعی نرخ ناهنجاری ها در جامعه کاهش می یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.