سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنددار شدن بیش از هزار و ۵۰۰ موقوفه در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته، بیش از هزار و ۵۰۰ موقوفه در استان سنددار شده است.

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از هفته وقف پارسال تاکنون ۱۹۲ میلیارد ریال از محل موقوفات استان برای اجرای نیات مختلف اعم از مذهبی، اجتماعی، مدارس، علوم دینی، مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است.

او افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۵ بسته حمایتی، ۴۴ سری کمک جهیزیه، هزار و ۶۰۰ دست لباس، ۷۸۹ مورد کمک درمانی، انواع تجهیزات درمانی، کمک به هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه توزیع و اهدا شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ موقوفه، ۲۲ هزار و ۵۵۰ رقبه در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته هزار و ۵۲۰ موقوفه سنددار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۰۳ موقوفه در استان تجدید اجاره، ۱۳۳ موقوفه تنظیم قرارداد و تعیین تکلیف شده است.

او با بیان اینکه عملیات عمرانی در ۲۳ بقعه به وسعت پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از محل نذورات مردمی در دست اجراست عنوان کرد: در یک سال گذشته ۹ هزار و ۹۰ متر مربع کار عمرانی شامل توسعه و بازسازی در بقاع استان انجام شده است.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی ردیف ندارد و بیشتر امور این مکان‌های مقدس از محل نذورات مردم اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از هفته وقف پارسال تاکنون (۳۰ شهریور تا پنجم مهر) ۴۱ وقف جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در استان ثبت شده که از این تعداد ۲۱ وقف در امسال  بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.