معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وجود ۱۱ موقوفه به نام امام رضا (ع) در استان خبر داد.

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۱ موقوفه به نام امام رضا (ع) در استان به ثبت رسیده که بیشترین نیات آن مربوط به زیارت و هزینه در حرم مطهر رضوی است.

او افزود: از این تعداد ۴ موقوفه در فردوس و ۳ موقوفه در طبس به ثبت رسیده است و سرایان، قاینات و خضری دشت بیاض هر کدام یک موقوفه امام رضایی دارند.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: از محل اجرای این نیات پارسال برخی از اعضای کادر بهداشت، مبلغان فعال در کرونا، کارگران شهرداری و برخی از خدام بقاع متبرکه به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین هزینه اجرای نیات تعزیه داری، روضه خوانی و سایر نیات مرتبط با محرم و صفر از محل موقوفات را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: اجرای کل نیات موقوفات در استان از ابتدای امسال تا ۱۳ شهریور بیش از ۵۰ میلیارد ریال است.

او در ادامه به برگزاری مراسم ویژه شهادت امام رضا (ع) در ۳۸ بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده بیش از ۲۵ هزار نفر در این ویژه برنامه‌ها از محل موقوفات اطعام شوند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه ۲ بقعه متبرکه شهرستان زیرکوه مجری برنامه روز شهادت امام رضا (ع) است عنوان کرد: برگزاری پیاده روی ۱۵ هزار نفری و اطعام در ظهر روز شهادت به میزبانی امامزاده داوود از جمله این برنامه‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: هشت بقعه شهرستان بیرجند نیز مجری برنامه‌های روز شهادت امام رئوف است که برنامه محوری با حرکت هیأت‌های مذهبی و اطعام عزاداران با غلور متبرک در آستان امامزادگان باقریه (ع) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.