مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۹۶ بقعه متبرکه استان، ۴۷ بقعه دارای طرح جامع هستند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اکنون ۹۶ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که در ۲۳ بقعه عملیات عمرانی به میزان پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع از محل نذورات مردمی در دست اجرا است.

او افزود: بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی ردیف ندارد و بیشتر امور این مکان‌های مقدس از محل نذورات مردم اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه ۴۷ بقعه متبرکه دارای طرح جامع است بیان کرد: عملیات عمرانی تکمیل مجتمع خدماتی و اقامتی شامل ساخت زائرسرا، سرویس بهداشتی، ایجاد صحن در آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان علی (ع) خوسف به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع سال ۱۳۹۷ آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین عملیات عمرانی تکمیل ساختمان شبستان امامزاده بی بی زینب خاتون (س) شهرستان سربیشه نیز سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در مساحت هزار و ۱۵۰ مترمربع هنوز به پایان نرسیده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به ادامه اجرای عملیات عمرانی تکمیل ساختمان شبستان امامزاده زیدبن محمد شهرستان قاین اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در مساحت ۸۹۰ مترمربع سال ۱۳۹۷ آغاز شده و از محل نذورات مردمی در حال تکمیل است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور احداث ساختمان شبستان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان به مساحت ۵۰۰ مترمربع، ساختمان زائرسرا‌های آستان مقدس امامزاده سید حامد علوی سربیشه به مساحت ۴۰۰ مترمربع و شبستان امامزاده سید جلیل روستای امرودکان فردوس به مساحت ۳۸۰ مترمربع را از دیگر طرح‌های در دست احداث ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: بهره‌برداری از ساختمان شبستان و ادامه عملیات عمرانی ساختمان سرویس بهداشتی آستان مقدس امامزاده سعد الله بن موسی الکاظم (ع) روستای شاهرخت زیرکوه به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع و ساختمان شبستان امامزاده عمر بن داوود روستای افین زیرکوه به مساحت ۱۵۰ مترمربع نیز از دیگر طرج‌های عمرانی بقاع متبرکه استان است.

او گفت: عملیات عمرانی تکمیل ساختمان سرویس بهداشتی امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم شهرستان فردوس به مساحت ۲۵۰ مترمربعو ساختمان شبستان امازاده اسماعیل روستای خشکان به مساحت ۹۰۰ مترمربع نیز در حال اجرا است که هر طرح از محل نذورات مردمی و درآمد‌های همان محل، تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار