سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین یادواره شهدای روحانی فارس برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی این استان از سری برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان در روز ۲۳ مهرماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت به خصوص شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: راه شهید نصرالله با حیات ویژه و نیروی جدید امتداد پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله از شهدای روحانی بوددند که سال‌های طولانی در جبهه تقابل حق و باطل بیشترین رشادت‌ها را از خود نشان دادند، گفت: اساسا چشم‌انداز و افق نگاه جامعه روحانیت، خدمت به اسلام و ترویج آموزه‌های اسلام و انقلاب است.

قانع از برگزاری دومین کنگره شهدای فارس در ذیل دومین کنگره ۱۵ هزار شهید این استان خبر داد و افزود: این اجلاسیه با محوریت شهدای روحانی و چند شهید شاخص استانی و ملی در روز ۲۳ مهرماه جاری مصادف با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مکان برگزاری این اجلاسیه را حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعلام کرد و افزود: در این یادواره از ظرفیت شهدای شاخصی مانند شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، شهید محراب و همچنین شهید آیت‌الله ربانی شیرازی به عنوان بزرگ مجاهد انقلاب اسلامی بیشتر سخن گفته خواهد شد.

او با اشاره به حضور حداکثری طلاب در اجلاسیه مذکور اظهار کرد: این اجلاسیه رزمایش اقتدار جامعه روحانیت و بیعت با ولایت خواهد بود و امیدواریم این بزرگداشت و یادواره زمینه‌ای برای امتداد خط سرخ مجاهدت و شهادت در جامعه روحانیت استان باشد.

قانع از سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و همچنین آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این اجلاسیه خبر داد و گفت: همچنین در این اجلاسیه از ۲ اثر درباره شهدای روحانی رونمایی خواهد شد.

او با بیان اینکه این دو اثر شامل کتاب رمانی در ترسیم شخصیت آیت‌الله ربانی شیراز و دیگری فرهنگنامه شهدای روحانی استان فارس است، گفت: در واقع این کار، شناسنامه هویتی جامعه شهید روحانیت استان فارس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: شرکت کننده در این یادواره از روز قبل در شهر شیراز از نمایشگاه روایت پیشرفت که نمایش دستاورد‌های نظامی است، بازدید خواهند کرد.

قانع با بیان اینکه برای برگزاری یادواره شهدای روحانی حدود ۲۰ مصاحبه محتوایی از بزرگان استان که ظرفیت تاریخ شفاهی سال‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را داشتند ضبط شد که از صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: این مصاحبه‌ها روایت مجاهدت و خط خدمت روحانیت را در استان ارائه می‌کند و تلاشمان بر این است که این خط روایت در طول سال هم حفظ شود و به گنجینه ارزشمند و سیره و سبک شهدای روحانی در استان دست پیدا کنیم.

او یادآور شد: پروژه‌های تألیف زندگی‌نامه‌ها، رمان‌ها و داستان‌های کوتاه و بلند با مجموعه‌های مختلف از جمله حوزه هنری در دستور کار است که امیدواریم در طی یکسال آینده به نتایج خود برسد، گفت: در این یادواره بخش ویژه‌ای به عنوان گرامیداشت شخصیت روحانی جهان اسلام شهید سیدحسن نصرالله خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد: به دنبال این هستیم که ویژه برنامه‌هایی از مجاهدان بزرگ جهان اسلام که عمدتا از خطه فارس هستند در طول یکسال آینده داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر فارس هم در این نشست خبری گفت: در کل کشور ۴ هزار شهید طلبه داریم که از این تعداد ۳۵۰ شهید مربوط به استان فارس هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب با بیان اینکه دومین یادواره ۳۵۰ شهید طلبه و روحانی استان را در ۲۳ مهرماه امسال برگزار خواهیم کرد، گفت: برای اجرای این یادواره ۵ مرحله را طی کردیم. مرحله اول ارتباط سازی بین نهاد‌های حوزوی بود که این کار با دبیری مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس انجام شد؛ مرحله دوم انجام مصاحبه‌ها و تولید تیزر و کلیپ و... برای محتواسازی بود.

او ادامه داد: مرحله سوم مخاطب‌سازی در استان فارس بود که برای شرکت در این این یادواره از ۲۰ شهرستان فارس اعزام طلاب بانو و آقا به شیراز خواهیم داشت. مرحله چهارم موج‌سازی به وسیله رسانه و تیزرسازی و انجام مصاحبه است.

بهرامی‌نسب با بیان اینکه مرحله پنجم برگزاری رزمایش «هر نماز، یک وصیت‌نامه» است، گفت: در استان فارس ۵ هزار مسجد و حسینیه داریم که از این تعداد ۳ هزار مسجد و حسینیه فعال هستند و تلاش داشتیم تا در این رزمایش در هر نماز همه مساجد فعال یک وصیت‌نامه شهید قرائت شود.

او با تصریح اینکه یک پنجم شهدای فارس روحانی بوده‌اند و ۷۰ درصد شهدا هم در رزم شهید شدند، افزود: بنا داریم تا تابلو شهدای روحانی هر شهرستان را در کنار حوزه‌های علمیه آنها نصب کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.