معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه خون پاک شهدا در تداوم اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ریخته شده و دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته تا انقلاب ما را ساقط کند، گفت: امروز اگر مقاومت در منطقه می‌بینیم به واسطه ایثارگری شهداست.

سردار یعقوب سلیمانی در اجلاسیه شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، دوران فداکاری، ایثارگری، از خودگذشتگی در برابر نابرابری‌ها، بی‌عدالتی‌ها و قانون‌شکنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب بود.

او با بیان اینکه روحیه جوانمردی، مردانگی در دفاع مقدس بروز و ظهور داشت، گفت: امروز شما شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، فلسطین اشغالی و لبنان هستید. بیاد دارید که دوران دفاع مقدس گلوله‌های توپ و موشک‌های اهدایی غرب و شرق بر سر مردم بی‌گناه و بی‌دفاع مردمان ما می‌ریخت و متوسل می‌شدند به حضرت امام رضوان الله علیه که اجازه دهید مقابله به مثل کنیم و توصیه امام (ره) این بود که نه مردم را مدنظر داشته باشید. امروز شاهد ناجوانمردی رژیم اسرائیل هستید که مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با طرح این پرسش که فلسفه وجودی برگزاری هفته دفاع مقدس چیست؟ به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ادامه داد: پیامبر به کوه احد که می‌رسیدند، می‌فرمودند که این منطقه و کوه را دوست دارم و این منطقه و کوه من را هم دوست دارد؛ بیان رسول گرامی اسلام یادآوری حماسه‌ها، ایثارگری، از خودگذشتگی و دلاورمردی رزمندگان اسلام بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز تردیدی نداریم که بگوئیم دفاع مقدس در تداوم قیام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است، ویژگی‌هایی که در نهضت و پیام امام حسین بود (ایثار، فداکاری، روحیه استکبارستیزی و خلوص) به نوعی در دفاع مقدس ما بروز و ظهور داشت. 

او بیان کرد: امروز تجلیل از شهدای گرانقدر تداوم بخش راه آن عزیزان است، چرا که بنا به فرموده حضرت آقا، تکریم خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا باید نگاه عمیقی به این موضوع داشته باشیم. این نگاه را باید تعمیم دهیم و مباحثی که در راستای تحقق و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است با تبیین ویژگی‌هایی که وجود دارد، محقق کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: باید در مناسبت‌ها و مراسم‌ها فداکاری رزمندگان اسلام را با شیوه‌های مختلف و با نگاه نو و جدید بیان کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم.

سلیمانی با تصریح بر اینکه امروز هر چه داریم از حماسه و صبر آزادگان، جانبازان و ایثارگران داریم، گفت: تا این مشی و فرهنگ است جامعه انقلاب اسلامی ایران پویایی دارد. شهدای گرانقدر ثروت نداشتند، اما جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

او با بیان اینکه خون پاک شهدا در تداوم اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ریخته شده و دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته تا انقلاب ما را ساقط کند، گفت: امروز اگر مقاومت در منطقه می‌بینیم به واسطه ایثارگری شهدا است.

سردار ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بنیاد شهید پیش از آغاز جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروز بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت این مجموعه می‌گذرد، گفت: این استان ۱۵ هزار شهید گلگون‌کفن را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و ۴۵ هزار جانباز دارد و در طول این دوران نسبتا طولانی توفیق خدمت خانواده‌های جانبازان و ایثارگران فارس هستیم.

او از برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان‌ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: ۵ هزار پیش یادواره شهدا با هماهنگی ارزشمند سپاه فجر استان فارس به ۷ هزار یادواره ارتقا پیدا کرده است.

بیانی با اشاره به برگزاری اجلاسیه و یادواره شهادت ۲۳ شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، گفت: باید اقداماتی که مورد انتظار مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدا داشتند، مورد توجه قرار بگیرد و اجرا شوند. یقینا با تهیه کتاب، ساخت فیلم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطالبات رهبری محقق خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: نام مبارک و یاد شهدا باید همیشه زنده نگهداشت و نسل امروز و آینده ما باید بدانند که شهدا چه کردند و چه حق بزرگی بر گردن همگی ما دارند، شهدا حق امنیت و آرامش برگردن ما دارند به ما آبرو، شرف و عزت دادند. شهدا زندگی و آرزو‌های خود را رها کردند و به فرمان نایب امام زمان (عج) راهی جبهه‌ها شدند و اجازه ندادند پرچم دشمن در مرز‌های ما به اهتزاز در بیاید.

او گفت: سلوک، روش و آرمان شهدا در یادواره‌ها به مردم یادآوری و منتقل شود که چه سبک زندگی داشتند، چه تلاشی برای عمران و آبادی برای کشورمان داشتند، برای امنیت کشور و ترویج عفاف و حجاب تلاش کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.