فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز گفت: ۳۰ مهرماه اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

احمد جعفری در نشست خبری که در خصوص برگزاری اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه ۲ برنامه بزرگ را به همت همه دستگاه‌ها و ادارات در دستور کار داریم، گفت: اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی با مشارکت بزرگان این اقلیت‌ها و مسئولان کشوری در تاریخ ۳۰ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها را برای بهتر برگزار شدن این اجلاسیه به کار خواهیم گرفت، افزود: ادیان توحیدی بخش مهمی از جامعه ایرانی هستند و دوشادوش مسلمانان در عرصه‌های مختلف مانند دفاع از کشور و پیشرفت و شکل‌گیری ایران تلاش می‌کنند.

جعفری با تأکید بر اینکه این برنامه بازتاب ملی و بین‌المللی خواهد داشت، تصریح کرد: ادیان توحیدی ۱۴۷ شهید ۱۹۷ ایثارگر را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

فرمانده سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز، بیان کرد: دومین برنامه این ناحیه از سپاه فجر در راستای کنگره شهدای فارس، یادواره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) است که در ۴ آبان ماه در حرم احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. 

جعفری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) اظهار کرد: وظیفه ما در این خصوص بسیار سنگین است و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

او با بیان اینکه در راستای هر ۲ یادواره برنامه‌های دیگری هم دنبال می‌شود، افزود: فضاسازی شهری، دیدار با خانواده شهدا، گلباران قبور شهدا، مباحث محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌های ماست که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

جعفری ادامه داد: همچنین در روز‌های ۲۵ و ۲۶ مهرماه بیمارستان صحرایی در روستای کرونی و روستای کفری شیراز برپا خواهیم کرد که ۲۵ متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک خدمات پزشکی به افراد محروم ارائه خواهند داد.

 معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز در این نشست بیان کرد: اکثر اجلاسیه‌های برگزار شده به صورت شهرستانی بوده است و تنها اجلاسیه ملی که در راستای دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار می‌شود، اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی است. 

حمید مرزبان تصریح کرد: در راستای اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی برنامه «پلاک سرخ» در قالب شعر، سرود، نقاشی، دل نوشته، خاطره نویسی، تئاتر، فیلم کوتاه، عکاسی وموشن گرافی با موضوع دفاع مقدس، میهن پرستی و قهرمان‌پروری تا ۲۸ مهر ماه برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۳۵۳۳۹۰۸۸۱ در ایتا به دبیرخانه شهدای ادیان توحیدی ارسال کنند. 

در پایان این مراسم از پوستر «پلاک سرخ» رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار