سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکان بر کشتار۹۰ هزار دام سبک و سنگین در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین با نظارت دامپزشکان استان کشتار و روانه بازار شده است.

دکتر مهدی فیضی گفت: اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در راستای وظایف تعریف شده برای تامین غذای سالم برای شهروندان از ابتدای امسال در ۱۳ کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی استان بر کشتار ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین نظارت و دام‌های کشتار شده را ممهور به مهر دامپزشکی کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: همچنین امسال این اداره کل بر کشتار ۱۰ میلیون قطعه مرغ کشتار روز نظارت کرده و آن را ممهور به مهر دامپزشکی و بارکد بهداشتی کرده است.
به گفته او، در این نظارت‌ها از ابتدای امسال ۱۰۸ تن گوشت سفید و قرمز توسط کارشناسان اداره کل غیر بهداشتی تشخیص داده و مورد امحا و معدوم سازی قرار گرفت.
فیضی همچنین در خصوص آمار دام موجود در استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بین۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار راس دام بزرگ و ۲میلیون تا ۲میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام کوچک توسصط دامداران پرورش داده می‌شود.
او افزود: استان اردبیل قطب صنعت طیور شمال غرب کشور است به طوری که ۱۱ تا ۱۲ درصد جوجه یک روزه کشور با بهترین کیفیت را تولید و روانه بازار می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان هم بر فرایند‌های تولید و عرضه آن به بازار نظارت می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی کشور گفت: حدود ۵۲ مزرعه مرغ مادر، ۲۸ مزرعه مرغ تخم گذار، ۲ مزرعه مرغ اجداد و ۵۰۰ واحد مزرعه مرغ گوشتی در سطح استان اردبیل فعال است.
فیضی ضمن تبریک هفته دامپزشکی به فعالان این حوزه اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های استان ناظر بهداشتی و شرعی دارد و دام‌های کشتار شده در این واحد‌ها ممهور به مهر بوده و بهداشتی است.
او به شهروندان توصیه کرد گوشت و مرغ خود را از مراکز مجاز و دارای کارت بهداشتی تهیه کنند و دقت کنند گوشت خریداری شده دارای مهر دامپزشکی باشد تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.