مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور در تعطیلات نوروزی خبر داد.

بهلول تکلوی به اهمیت و حساسیت اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی با توجه به پتانسیل بالای گردشگری  و حضور مسافران نوروزی در استان و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده‌های خام دامی بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر در راستای اجرای این طرح نظارتی تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خواستار همدلی و هم‌افزایی در خدمت بیشتر به شهروندان شد و گفت: با توجه به سنخیت کاری، وظایف و مسوولیتی که در حوزه کاری بر دوش داریم باید جهادگونه وارد عمل شده و برای تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه و اجرای هرچه بهتر اجرای طرح نظارتی تلاش مضاعف کنیم.

به گفته او، اداره کل دامپزشکی استان با تمامی پرسنل ذیربط بویژه در حوزه‌های بهداشتی و نظارت به صورت شبانه‌روزی حتی در تعطیلات عید نوروز در محل کشتارگاه‌ها و حمل گوشت و ذخیره‌سازی و عرضه مستقیم آن به مشتریان حضور موثر داشته و تمام جوانب را تحت کنترل خود به منظور تامین بهداشت و تامین امنیت سلامت خواهند داشت .

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه‌های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان‌های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار