سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد:

۵۵۰ فروند لوکوموتیو طبق برنامه هفتم وارد می‌شود/ مذاکرات با چینی‌ها برای برقی شدن راه‌آهن تهران - مشهد

ذاکری گفت: برای برقی شدن راه‌آهن تهران - مشهد مذاکراتی با چینی‌ها در حال انجام بوده و مقدمات آن اجرا شده است.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن در هفتمین دوره تعالی جایزه نگهداشت وضعیت ناوگان ملی گفت: بازنگری در فرآیند ها ، سامانه ها و کاهش هزینه ها و افزایش اثر بخشی ،افزایش مدت زمان نگهداشت  ناوگان در راه آهن بسیار ضروری است و باید در اقداماتی  که طی سال های گذشته صورت گرفته بازنگری صورت گیرد و برای نظام مند شدن این بخش از صاحب نظران  درخواست ارائه نظرات کرده ایم.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر  مشکل  ناوگان ما فرسودگی بالا است گفت:  در گذشته محدودیت هایی برای سرمایه گذاری در تولید داخلی وجود داشت که در حال حاضر این محدودیت ها برطرف شده و ما شاهد پیشرفت در اجرای طرح  نوسازی هستیم.

ذاکری با بیان اینکه خرید ناوگان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود و در این زمینه دولت و راه آهن نقش  تسهیل گری خواهند داشت گفت: ظرفیتی در قانون برنامه هفتم  برای وارد کردن لوکوموتیو در نظر گرفته شده که بخشی از آن مربوط ناوگان مسافری است  که از طریق بخش خصوصی تامین می شود. 

 او  توضیح داد: شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارائه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

وی  با بیان اینکه بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است گفت: در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برقی سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. 

ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه ١٩ مهر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است. 

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
با این اوضاع برق کشور مسخره است مثل پولدارها عمل کنید ایران کجا چین کجا
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
چرا خودتان لکوموتیو نمی‌سازدید ؟ نباید کلی هزینه کنید تا ازکشور چین وارد کنید با اون جنسهای بنجول که به ایران میدازند
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
خیلی عالی هست. گسترش حمل و نقل ریلی باید مثل دولت پیشین و یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند و در این راه کشور چین که در این صنعت در دنیا حرف اول را می زند می تواند به کشور ما کمک زیادی کند.
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
پس اینهمه جاروجنجال ساخت واگن داخلی همش خالی بندی بود؟مثل بقیه ادعاهاتون
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
اینقدر کمبود در صنعت حمل و نقل ریلی هست که هیچکس نباید نگران باشد تازه تمام تولید داخل که اگر اگر سر موقع آمده شود و تمام واردات هم اگر اگر انجام شود باز هم نیاز این صنعت را بر طرف نخواهد کرد.