نقاط حادثهخیز یکی از اصلی ترین معضلات در حوزه حملونقل به شمار میرود که با توجه به تاکیدات بسیار زیاد برای رفع این مشکل ما شاهد همکاری بسیاری از دستگاه ها برای رفع معضل هستیم اما همچنان شاهد افزایش میزان تصادفات در برخی از محورها هستیم که این امر خود نیازمند اصلاح و رفع این نقاط هستند.
طبق آخرین آماری که پیش از این از سوی مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه وشهرسازی داده شده بود در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز به یک رکورد بینظیر دست پیدا کرده ایم و ما شاهد روند رو به رشد رفع نقاط حادثه خیر جادهها هستیم و تا مرداد ماه بیش از ۷۲۵ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.
همچنین روز گذشته در دیداری که فرزانه صادق با نیروهای راهداری داشت بر اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و تکمیل تجهیزات برای اجرای طرح راهداری خبر دادند.
امروز هم در جدیدترین آمارهای که از سوی وزارت راه وشهرسازی اعلام شد ۳۵۶ نقطه پرحادثه در راههای بینشهری کشور اصلاح شد که شامل ۱۳۶ نقطه مصوب سال ۱۴۰۱ و ۲۲۰ نقطه مستعد حادثه از سالهای گذشته بوده است.
صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم همچنین از نصب ۴۲۵.۷ کیلومتر حفاظهای ضروری، شامل گاردریل و نیوجرسی، و ۱۱۳ کیلومتر روشنایی در گردنههای مهگیر و کمربندیها خبر داد و این اقدامات را بخشی از تلاشهای مستمر برای افزایش ایمنی در محورهای شریانی کشور دانست.
گفتنی است بسیاری از رانندگان و همچنین کاربران جاده ای از خطرناک بودن بسیاری از محورها به ویژه در مناطق شمالی کشور خبر داده اند و گفته اند : با ورود به به فصل سرما همچنان ما شاهد کمبود اعلام راهنمایی و رانندگی هستیم که این امر خود باعث افزایش تصادفات جاده ای می شود بنابراین امیدواریم در این بخش اقدامات لازم برای اصلاح نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد.
همچنین محسنی کارشناس حمل ونقل جاده ای هم به باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اصلاح هرچه سریعتر نقاط حادثه خیز گفت: طبق برنامه هفتم باید هرچه سریعتر زمینه اصلاح نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد که این امر نیازمند تامین مالی و تکمیل تجهیزات است که باید در دستور کار سازمان راهداری قرار گیرد.
خبرنگار: محبوبه کباری