سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازوی نخبگانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی

دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در احصای مسائل و ارائه راهکار در فعالیت‌های اجرایی از نخبگان کمک بگیرند.

ایزدخواه رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۱۰ مهر به پاس فعالیت‌های شهید چمران که به عنوان یک نخبه هیچ موضوعی راهشان را تغییر نداد و متعهدانه مسیر الهی را طی کردند به عنوان روز ملی نخبگان نامگذاری شده است. 

او افزود: به همین دلیل برنامه‌ها و جلساتی داریم که دیدار نخبگان با رئیس جمهور و رهبر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غباروبی مزار شهدا، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها برای اطلاع از ظرفیت بنیاد نخبگان و روشن سازی مسیر پرورش استعداد و توانمندسازی و میز خدمت در نماز جمعه جزئی از این برنامه‌ها است. 

ایزدخواه بیان کرد: تأسیس بنیاد نخبگان از دستاورد‌های نظام بود و بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان ۵ راهبرد داریم که اساسی‌ترین آن زمینه‌سازی اثرگذاری نخبگان است؛ یعنی شرایط به گونه‌ای تعریف شود که استعداد‌های نخبگان استفاده شود. 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی ادامه داد: سه هیئت اندیشه ورز تشکیل دادیم در حوزه‌های زیست بوم نوآوری و فناوری، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست که بازوی نخبگانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. 

او عنوان کرد: بدین ترتیب از نظر نخبگان در فعالیت‌های اجرایی دستگاه‌ها استفاده می‌شود و تقاضایمان این است که تعامل و ارتباط همچنان برقرار باشد، چون اگر تصمیمی بدون پشتوانه نخبگانی گرفته شود تبعاتی را به همراه خواهد داشت بنابراین باید از ظرفیت نخبگان در فعالیت‌های اجرایی و احصای مسائل استان و ارائه راهکار آن استفاده کنیم.

ایزدخواه تصریح کرد: در مورد دانش آموزان، اگر یک دانشجو و دانش آموز به درستی هدایت شود مسیر پیشرفت و پرورش استعدادِ نخبگی خود را زودتر طی می‌کند به همین دلیل تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش در قالب طرح شهاب که شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر است منعقد کردیم و به دنبال آن ۱۶ مدرسه نوبت اول متوسطه در استان که تراز بالا در بحث نخبگی داشتند به وسیله تهران انتخاب شد که بیشترین تعداد مدرسه‌ی شناسایی شده در کشور را داشتیم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار کرد: برای معلمانِ این مدارس دوره‌های آموزشی در تهران برگزار شد و همچنین مدارس از حمایت‌ها و تسهیلات در جهت پرورش استعداد دانش آموزان بهره‌مند شدند؛ انتخاب مدارس بر اساس تشکیل کانون‌های توسعه فعالیت‌های نخبگانی در مدارس و مراکز یادگیری مناطق محروم است که نمایندگانی از مراکز استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش و خود آموزش و پرورش هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.