سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویش غربالگری سلامت سالمندان در مشهد برپا شد

پویش غربالگری سلامت سالمندان با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان پزشکی دانشکده علوم پزشکی مشهد برپا شد.

محرری رئیس دانشکده پزشکی مشهد گفت: پویش غربالگری سلامت سالمندان به مدت یک روز با محوریت شناسایی دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی وعروقی، با مشارکت گروه اجتماعی دانشکده پزشکی مشهد و گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شماره یک این شهر برگزار شده است.

او افزود: در این پویش بیش از ۲۰۰ نفر از مردان و زنان سالمند غربالگری شدند و خدمات مشاوره، آموزش و ارجاع را دریافت کردند که میانگین سن مردان ۶۴ سال و میانگین سن زنان ۵۷ سال بوده است.

رئیس دانشکده پزشکی مشهد ادامه داد: ۳۶ درصد از سالمندان سابقه پرفشاری خون و مصرف دارو داشتند که به همکاران حوزه بهداشت برای انجام اقدامات بعدی گزارش شده است.

محرری بیان کرد: در ۱۴ درصد از سالمندان غربالگری شده نیز فشار خون بالا برای نخستین بار گزارش شده که برای بررسی و سنجش مجدد فشار خون به مراکز بهداشت ارجاع شدند.

او تصریح کرد: همچنین مشاوره‌های رژیم غذایی، تحرک، سبک زندگی بر اساس نتیجه خطرسنجی و مشاوره پزشکی برای موارد پرخطر توسط اساتید پزشکی اجتماعی و دانشجویان پزشکی و کارشناسان ارائه شد و افراد نیازمند کنترل فشارخون و دیابت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت ارجاع شدند.

رئیس دانشکده پزشکی مشهد تاکید کرد: شرح حال گیری از سالمندان با تمرکز بر خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، خطر پوکی استخوان (استئوپروز) و کمبود ویتامین دی، سنجش قد، وزن، توده بدنی و سنجش فشارخون سالمندان از مهمترین اقدامات اجرایی برنامه‌های سلامت محور در این پویش بوده که توسط دانشجویان و استادان برای سالمندان انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.