سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفگذاری ایجاد ۳۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد این شرکت‌ها باید به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد.

 حسین افشین شامگاه سه‌شنبه در نشست با اساتید دانشگاه و نخبگان استان قم،گفت: هم‌اینک ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد این شرکت‌ها باید به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد. در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی هستیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور عنوان کرد: برغم اینکه سال گذشته امکان جذب ۱۰ همت در حوزه معاونت علمی دانشگاه‌های کشور طبق قانون فراهم بود میزان جذب نهایی دانشگاه‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور و رئیس بنیاد نخبگان، افزود: حمایت هدفمند از طرح‌های علمی و کارآمد دانشگاهی مهم‌ترین اولویت و هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد و دانش‌بنیان رئیس جمهوری است.

افشین با اشاره به هزینه بالای ثبت اختراعات، اضافه کرد: بخاطر مشکلات مالی، تحریم و موانع ارزی امکان ثبت اختراعات نخبگان و دانشگاهیان با چالش‌هایی همراه شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور بیان کرد: ورود به حوزه هوش مصنوعی و سایر مباحث نوظهور از موضوعاتی است که بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود اساتید به آن، استقبال کرده و حمایت‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حوزه علمیه قم، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه همکاری‌هایی در حوزه‌های نوپدید در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی رقم خواهد خورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.