رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه گفت: قم دارای ۲۷۰۰ نخبه حوزوی بوده و بزرگترین کانون نخبگانی در بخش علوم انسانی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی عماد در نشست اساتید دانشگاه و نخبگان استان قم با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان گفت: قم با دارا بودن ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه حوزوی، بزرگترین کانون نخبگانی در بخش علوم انسانی و اسلامی است.

او ادامه داد؛ از بین حدود ۴۰۰ دانش‌آموخته حوزوی جز نخبگان برتر و شاخص کشوری قرار دارند و ظرفیت بالایی در جهت پیشبرد اهداف کلان کشور در بخش‌های مختلف دارند.

علیرضا رحیمی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز گفت: یکی از خلأ‌های کنونی آموزش و پرورش عدم پیش‌بینی ساختارهای لازم برای شناسایی نخبگان در مقطع ابتدایی است و امر شناسایی نخبگان به صورت محدود در مقاطع بالاتر فراهم است.

حجت‌الاسلام حسن خیری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر شاخص‌های علمی و جهش در بین دانشمندان، بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار گرفته است.

او ادامه داد: حل مسأله و پیوند با صنعت دو رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم است و اقدامات ابتدایی نیز در ورود به هوش مصنوعی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۲۵ درصد درآمد این دانشگاه از محل ارتباط با صنعت تامین خواهد شد.

مریم بردبار؛ رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز عنوان کرد: جای زیست بوم اشتغال ویژه بانوان با تاکید بر نقش محوری زن در خانواده در زیست بوم فناوری کشور خالی است.

او ادامه داد: ورود بانوان به زیست بوم فناوری کشور می‌تواند در تولید محصولات جدید در فضایی جدید منطبق با سبک زندگی ایرانی و اسلامی موثر باشد.

محدثه محمدی دارنده ۲ مدال نقره المپیاد‌های جهانی نیز عنوان کرد: بیشتر مدال‌آوران المپیادی به تدریج فراموش شده و ظرفیت‌های علمی آنها مغفول باقی می‌ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار