سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۳۵۰هزارهکتار سامانه نوین آبیاری ایجاد می شود

وزیر جهاد گفت: با توجه به نیاز آب و خاک کشور مکلف هستیم که سالانه ۳۵۰ هزار هکتار سیستم‌های مدرن آبیاری و ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای ایجاد شود.

غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم گفت: با توجه به نیاز آب و خاک کشور مکلف هستیم که سالانه ۳۵۰ هزار هکتار سیستم‌های مدرن آبیاری و ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای ایجاد شود که این امد ضرورت استفاده از تجهیزات و سیستم‌های مدرن را بیشتر کرده است.

به گفته او، از تولید کنندگان تجهیزات مدرن و همچنین مجریان پروژه‌ها تقاضا دارم که هزینه‌های تولید را به حداقل برسانند که در این صورت تقاضا هم بیشتر خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان تکنولوژی های مدرن همواره بازاریابی است که همه مسئولان ارشد کشور تأکید دارند که تکنولوژی‌های مدرن و تحقیقات باید در سطح بسیار وسیع و گسترده به کار گرفته شوند.

نوری قزلجه ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آبی، سیستم نوین آبیاری و کشت‌های متراکم در سطح وسیع از نیازمندی این بخش محسوب می‌شود.

وزیرجهاد کشاورزی با تاکید مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی افزود: تولید پایدار و توسعه عمودی که یکی از اهداف دیگر بخش کشاورزی است، نیاز دارد از تولیدات داخلی به شکل گسترده استفاده شود.

او ادامه داد: هزینه تمام شده را باید به حداقل رساند تا توان رقابت به وجود آید؛ از این رو در سیستم آبیاری، ساخت گلخانه‌ای این هزینه‌ها باید کاهش یابد تا مشتریان بیشتری داشته باشید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارتباطات تجاری بین‌المللی قطعاً یکی از راه‌های توسعه تولید است؛ لذا وزارتخانه هم تلاش می‌کند تا برای تکنولوژی و محصولات فناوری تولید داخل کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.