سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار کرمان:

شورای عالی گُهرسنگ تشکیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: تشکیل شورای عالی گُهرسنگ با حضور رئیس‌جمهور و یا معاون اول وی از مهمترین خواسته‌های فعالان این حوزه است.

امیر حسن‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست کارشناسی با موضوع بررسی موانع تولید و رصد قوانین و مقررات مخل کسب و کار گوهرتراشی در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: تشکیل شورای عالی گهرسنگ با حضور رئیس‌جمهوری و یا معاون اول وی از مهم ترین خواسته‌ها و جزو اولویت‌های فعالان این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه گهرسنگ باید از بحث تزئینی خارج و به یک صنعت تبدیل شود، بیان کرد: وقتی گهرسنگ تبدیل به صنعت شد، کشور هم می‌تواند به نحو مطلوب‌تری برای آن هدف‌گذاری کند و کار را جلو ببرد؛ بنابراین شورای عالی گهرسنگ باید تشکیل شود.

حسن‌زاده ابراز داشت: گهرسنگ دارای بازار و گردش مالی خوبی ا‌ست و به توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند و سنگ خام هم در کشور وجود دارد؛ اما به علت عدم ساختار مناسب هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه خود در این بخش برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از قانون ممنوعیت واردات سنگ خام مانند یاقوت، زمرد و الماس به کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: برای صادرات گهرسنگ باید سبد کاملی داشته باشیم و ایران می‌تواند بستر مناسبی برای تراش سنگ‌ها شود.

حسن‌زاده بیان داشت: در حالی سنگ خام به‌عنوان کالای لوکس معرفی شده و واردات آن به کشور ممنوع است که با صادرات گهرسنگ‌ها می‌توان ارزش‌افزوده زیادی برای کشور ایجاد کرد از این رو رایزنی برای رفع ممنوعیت واردات سنگ خام از دیگر موارد جلسه امروز در وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

وی با یادآوری ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان کرمان در زمینه گهرسنگ‌ها و سنگ‌های تزئینی اظهار داشت: باید به صورت حرفه‌ای برای تهیه بانک اطلاعاتی گهرسنگ‌ها در کشور کار شود و کرمان می‌تواند در این زمینه همکاری داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.