سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین روز میزبانی نمایشگاه «رصتا» گذشت؛

از اکران فیلم‌های سینمایی تا رونمایی از اولین مجری هوش مصنوعی در «رصتا»

در اولین روز نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» اعلام شد که در روز اختتامیه از اولین مجری هوش مصنوعی رونمایی خواهد شد.

میزبانی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) از پلتفرم‌ها، فعالین صنعت شبکه نمایش خانگی، نهاد‌ها و شرکت‌های ذی‌نفع در نمایشگاه «رصتا» بار دیگر تمام فعالین این صنعت را در مصلی امام خمینی (ره) دورهم جمع کرد، تا هم نقش تنظیم‌گری ساترا برای مخاطبان شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها محرز شود و هم فعالین صنعت را برای همکاری‌های چندگانه با هم آشنا کند.

هرچند زمان برپایی سومین دوره نمایشگاه از زمستان به تابستان موکول شد، ولی تقریبا جانمایی تعدادی از غرفه‌ها همانند سال گذشته است. آمار‌ها نشان می‌دهد فعالین بیشتری به جمع غرفه‌داران نمایشگاه «رصتا» پیوستند، که حاکی از حضور ۱۶۷ غرفه‌دار است. 

همانند سال گذشته که از تلویزیون اینترنتی سربداران با هدف تحقق دو شعار «هویت» و «عدالت» رونمایی شد، امسال در سومین دوره نمایشگاه «رصتا» از صفحه ساترا در تلوبیون رونمایی به عمل آمد. این تلویزیون اینترنتی که امتداد رسانه ملی تعریف شده، قابلیت بارگذاری و دیده شدن محتوای فضای مجازی و تولیدات شبکه نمایش خانگی برای مخاطبان ۳۰ میلیون نفری دارد.

 از آنجایی که مدل درآمدی تلوبیون بر مبنای ترافیک است، ۸۰ درصد درآمد ناشی از مصرف ترافیک به پلتفرم یا تولیدکننده محتوا تعلق می‌گیرد و مابقی صرف زیرساخت‌ها و هزینه نگهداری محتوا می‌شود.

در طی بازدید روز گذشته، رئیس رسانه ملی پس از افتتاح صفحه ساترا در تلوبیون گفت: هرچه پلتفرم بزرگ‌تر باشد، مسئولیتش سخت‌تر است. این اتفاق به‌منظور وصل شدن خدمت تلوبیون به ساترا اتفاق افتاد، که حجم اطلاعات را بالا می‌برد. این اتفاقی لازم و ضروری بود که مصداق بارز هم‌افزایی است. افتتاح سامانه ارزیابی و رتبه‌بندی در غرفه ساترا از دیگر خبر‌های روز اول نمایشگاه بود. این سامانه که بر اساس مولفه‌ها، شاخصه‌ها و سنجه‌ها طراحی شده، شامل محور‌های هشتگانه تنظیم‌گری ساترا می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و شکایاتشان اقدام کنند.

البته ماجرا به اینجا ختم نشد و در بخشی از نشست نیما کرمی، مدیر کانون مجریان رسانه‌های دیداری با خبرنگاران اعلام شد که در اختتامیه نمایشگاه «رصتا» از اولین مجری هوش مصنوعی ایران رونمایی خواهد شد.

اکران انیمیشن، فیلم‌های سینمایی و تولیدات فضای مجازی هر روز به استثنای فردا در ساعات ۱۰ و ۱۴ و اختصاص ۳۰۰ هزار تومان اعتبار برای خرید از محصولات و اشتراک پلتفرم‌ها به ازای هر کارت ملی از دیگر ویژگی‌های سومین دوره نمایشگاه «رصتا» است.

همچنین برگزاری آزمون تست گویندگی که از که بخش‌های پایه ثابت نمایشگاه در طی دو دوره بود، در روز اول نمایشگاه «رصتا» توانست با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به گویندگی مواجه بشود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.