سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مهرماه؛

چهارمحال و بختیاری میزبان سه یادواره شهدا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری سه یادواره شهدای غریب، منا و دانشجو معلمان این استان در مهرماه گفت: تمام دستگاه‌های در برگزاری هرچه مطلوب‌تر این یادواره‌ها همکاری کنند.

محسن حسین‌میرزایی در کارگروه ایثار و شهادت این استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو برنامه‌های ذاتی همه دستگاه‌های اجرایی استان است از همین رو در برگزاری یادواره‌های شهدا هر دستگاه بنا بر بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارد باید در برگزاری هرچه بهتر آن همکاری کند.

وی ادامه داد: مقدمات برگزاری سه یادواره شهدا در مهر ماه امسال فراهم شده است و انتظار می‌رود برنامه‌ای در شان شهدا و خانواده‌های ایشان برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تقاضا برای برگزاری یادواره شهدای ارتش نیز وجود دارد که در این خصوص نیز پیگیری می‌شود و چنین برنامه ارزشمندی نیز در استان برگزار خواهد شد.

حسین‌میرزایی با تاکید بر برگزاری شایسته برنامه‌های هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برنامه مهمانی لاله‌ها، آیین تجلیل و بزرگداشت و سایر برنامه‌ها باید با شکوه خاصی برگزار شود.

وی یادآور شد: ضروریست تا کارگروه‌های ایثار و شهادت در شهرستان‌ها نیز به طور مستمر و موثر برگزار و مصوبات این جلسات با جدیت لازم پیگیری شود.

دبیر کنگره شهدای غریب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: برنامه‌ای برای بزرگداشت ۱۴ شهید غریب و آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس استان مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

سید رحیم موسوی افزود: در سال‌های دفاع مقدس ۳۹ هزار رزمنده کشور به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد که بسیاری از این اسرا در گمنامی شهید شدند و از برخی هنوز اثری به دست نیامده است.

وی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۹۰۲ شهید غریب در کشور و ۱۴ شهید غریب از استان شناسایی شده است و بر اساس پیگیری‌های انجام شده تعداد این شهدا در حال افزایش است.

دبیر کنگره شهدای غریب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از آزادگان استان در گمنامی هستند و از یاد رفته‌اند، یادآور شد: می‌طلبد به مناسبت‌های مختلف از این آزادگان سرافراز تجلیل و در برنامه‌ها از آنها دعوت کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.