در آغازین روزهای شروع جنگ تحمیلی سال ۱۳۵۹، نخستین خلبان عراقی در استان چهارمحال و بختیاری به اسارت در آمد.

 فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین اسیر خلبان عراقی صد‌ها کیلومتر دورتر از مرز در روستای لارک توسط مردم بسیجی به اسارت درآمد.

سردار اکبری افزود: در نخستین حمله هوایی ده‌ها جنگنده عراقی در آغاز جنگ تحمیلی به نقاط هدف در سراسر مرز‌های غربی تا قلب ایران، یک فروند میگ ۲۵ ماموریتی برای بمباران ذوب آهن اصفهان داشت که پس از مورد اصابت قرار گرفتن از سوی پدافند ایران وارد آسمان شهرستان‌های سامان و بن شد.

وی گفت: خلبان این جنگنده در حوالی روستای لارک با چتر فرود آمد و توسط نیرو‌های مردمی این روستا به اسارت درآمد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان گفت: اهالی روستای لارک در حالی این خلبان را اسیر کردند که وی از ناحیه چپ صورت زخمی بود و اهالی فردی معروف به حاج اسماعیل کویتی از شهر بن را برای ترجمه به محل اسارت آوردند.

این اسیر در گفتگو با مترجم گفت: قصد بمباران نقاطی حساس در اصفهان را داشتم که به دلیل ترس، بمب را در مناطقی رها کرده و به سرعت فرار کردم ولی مورد اصابت پدافن قرار گرفتم.

وی در ادامه تقاضای پزشک و آب کرده بود که اهالی و ژاندارمری بن شرایطی را برای این اسیر فراهم کرده بودند تا درنهایت تحویل استانداری چهارمحال و بختیاری شود.

بدین ترتیب نخستین اسیر جنگ تحمیلی از رژیم بعثی در کشور، یک خلبان عراقی بود که صد‌ها کیلومتر دورتر از مرز کشور در روستای لارک استان چهارمحال و بختیاری به اسارت درآمد.

روستای لارک از توابع شهرستان بن و در ۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار گرفته است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار