همزمان با هفتمین روز از گرامی‌داشت هفته دولت، آیین بزرگ‌داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی، باهنر، شهید آیت الله رئیسی و شهدای پرواز اردیبهشت، در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهیدان رجایی، باهنر و آیت‌الله رییسی در راه خدمت به مردم سر از پا نشناختند و جان بر سر عهد خود گذاشتند که این به خاطر آن است که گام سوم یعنی دولت اسلامی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران به واسطه هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب یک راه میانبری برای تمدن‌سازی شکل داده است گفت: امروز با وفاق، همدلی، همبستگی ملت‌های منطقه و جهان، جامعه‌سازی قبل از شکل‌گیری دولت اسلامی در حال تحقق است.

راستینه اظهار داشت: دشمنان این سرزمین وقتی دیدند بعد از نظام‌سازی، اگر دولت اسلامی شکل بگیرد چه اتفاقی در افق آینده شکل می‌گیرد تصمیم به ترور شخصیت‌ها، دولتمردان و چهره‌های نخبه‌ای که می‌توانند برای آینده این سرزمین و تمدن گام‌های مهمی برای دولت‌سازی بردارند، گرفتند.

وی افزود: دشمن می‌داند با شکل‌گیری دولت اسلامی، گام مهم و حلقه مفقوده ظهور، که همان امید مستضعفان است، شکل می‌گیرد.

راستینه با اشاره به خدمات شهیدان رجایی، باهنر و آیت‌الله رئیسی گفت: امروز اراده ملت بر این است که از این مشکلات عبور کند و همه دولتمردان مکلف بر حل مشکلات مردم هستند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، شهیدان رجایی، باهنر و سید الشهدای خدمت به ما یاد دادند که کارگزار انقلاب اسلامی زندگی خود را در سطح مردم باید قرار دهد.

راستینه یادآور شد: نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه، هنری است که کارگزاران نظام اسلامی در سبک زندگی خود قرار دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات شهید رییسی گفت: مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های سید الشهدای خدمت بود.

راستینه با تاکید بر اینکه شهید رییسی الگوی بی‌نظیری از شخصیت تراز اسلامی از خود برجای گذاشت ادامه داد: باور شهید رییسی حضور میدانی و مساله یابی برای حل مسائل مردم بود در حالی که رییس‌جمهور صد‌ها مشاور، اندیشکده و پژوهشگر برای بررسی مسائل مردم دارد.

وی با بیان اینکه عشق و اراده شهید رییسی به مردم از او یک اسطوره ساخت گفت: رییس جمهور شهید از درون برای مردم بی‌قرار بود.

راستینه با اشاره به اجرای طرح آب‌رسانی بن به بروجن افزود: این طرح بزرگ آب‌رسانی طی سه سال دولت سیزدهم با ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم گفت: سید الشهدای خدمت وقتی ۱۰ سال طرح مسکن تعطیل بود و می‌گفتند دولت مسئولیتی برای ساخت و ساز ندارد، وی طرح بزرگ نهضت ملی مسکن را در کشور آغاز کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر با تاکید براینکه برخی از مشکلات مسکن به شهید رییسی برنمی‌گردد گفت: اینجانب در جلسه‌ای که شهید خدمت به بانک مرکزی دستور داد باید تسهیلات مسکن برای پروژه‌های نهضت ملی تامین شود حضور داشتم.

وی گفت: تواضع، ادب، خضوع، بی‌قراری را از ویژگی‌های شهید رییسی عنوان کرد که از وی برای ملت یک شخصیت بی‌نظیر مثال زدنی ساخت.

راستینه ادامه داد: شهید رییسی تعامل و عزتمندی را درکنار هم پیگیری و چشم انتظاری ملت نسبت به بیگانان را قطع کرد و ملت اسطوره ساز و با عظمت ایران را در جایگاه وشانیت واقعی خود قرار داد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: اربعین دستاورد عاشورای امام حسین (ع) و معجزه امروز قرن حاضر و معجزه تحول دل‌ها است.

راستینه اظهار داشت: حضور قومیت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین بیانگر اتحاد و همبستگی ملت‌ها و این نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید براینکه راه رسیدن به تمدن اسلامی انسجام و اتحاد درونی است ادامه داد: راه رسیدن به تمدن اسلامی و شکل‌گیری یک امت به هم پیوسته انسجام و اتحاد درونی است که ملت ایران گام نخست شکل‌گیری امت اسلامی را برداشت و امروز این حرکت در بین ملت کشور‌های عراق، لبنان، سوریه و یمن آغاز شده است.

راستینه ادامه داد: این ۲۵ میلیون زائر اربعین حسینی که از کشور‌های مختلف دنیا در کنار هم در یک زندگی و تواضع مومنانه و میزبانی عاشقانه مدل زندگی جدیدی را به جهان معرفی کردند به معنی این است که امت اسلامی خود را برای ظهور تمدن بزرگ آماده می‌کند.

گقتنی است؛ در حاشیه این آیین جمعی از متقاضیان مسکن ملی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند که نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر قول پیگیری به آنها داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار