سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات امنای ستاد دیه:

ستاد دیه کشور زمینه آزادی بیش از ۹ هزار زندانی را فراهم کرد

رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه کشور گفت: این ستاد زمینه آزادی ۹ هزار و ۳۳۱ محکوم جرایم غیرعمد را در یک سال گذشته از زندان‌های کشور فراهم کرده است.

سید اسدالله جولایی در نشست با اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه اردبیل مجموع مبلغ محکومیت این زندانیان را ۱۳۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۴۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی آزاد شده در این مدت خانم بودند.

او با قدردانی از حمایت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حوزه کاهش زندانیان جرایم غیرعمد، بیان کرد: بیش از ۱۷۰ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با کمک ستاد مردمی دیه کشور از زمان تاسیس تا کنون از زندان آزاد شدند.

رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه کشور با اشاره به تاثیر مثبت اصلاح قانون صدور چک، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته و به سرانجام رسیدن اصلاحات مورد نیاز، هرچند آمار چک‌های برگشتی در کشور کاهش یافته، اما مساله بدهکاران مالی دربند از بابت ضمانت، تعهد سفته یا دیگر تعهد‌ها و عقود مدنی همچنان به قوت خود باقی است.

جولایی در ادامه گفت: نمایندگی ستاد دیه در استان اردبیل با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های ستاد مردمی دیه کشور عملکرد خوبی در زمینه کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی دارد و همگام با اجرای برنامه‌های پنج ساله ستاد مرکزی در صدر ستاد‌های دیه برتر کشور است.

او همچنین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، به تلاش‌های هیات امنای نمایندگی ستاد دیه این استان اشاره کرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه آیت‌الله عاملی از این ستاد مردم نهاد، خواستار تداوم و تقویت حمایت‌ها شد.

جولایی اضافه کرد: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به محکومان مالی و مهریه هستند که به دلیل مشکل‌های ناشی از نبود منبع درآمد مناسب و نابسامانی اقتصادی بدهکار شدند و در زندان به‌سر می‌برند.

آیت‌الله سید حسن عاملی نیز فعالیت ستاد مردمی دیه و حل مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد را باقیات و صالحات دانست و بر لزوم برطرف کردن مشکل زندانیان با اصلاح قانون مربوط به مهریه تاکید کرد.

حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت حضور رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه کشور خبر داد و گفت: پرونده‌های این زندانیان در نمایندگی ستاد اردبیل رسیدگی شده است و در آستانه آزادی قرار دارند.

جولایی در ادامه سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل، از کارگاه‌های اشتغال ندامتگاه زنان اردبیل بازدید کرد و اقدام‌های انجام شده در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی برای زندانیان را ستود و حتی قابل طرح در مجامع بین‌المللی دانست.

او در راستای ارج نهادن به خدمات زنده‌یاد سید داوود پیرعلایی که از بنیان‌گذاران و عضو معتمد ستاد مردمی دیه اردبیل بود، در منزل آن مرحوم حضور یافت و با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و لوح تقدیر، یاد آن مرحوم را گرامی داشت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.