معاون دادگستری استان اردبیل گفت: با همت ستاد دیه و مشارکت خیران، ۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند.

یوسف خدادادی گفت: در این مراسم زمینه آزادی ۲۸ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در اردبیل فراهم شد و این زندانیان به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.
معاون دادگستری استان اردبیل افزود: در این راستا شاکیان ۳۰ میلیارد تومان گذشت داشته و بقیه نیز از محل بخشش شکات محقق شده و اعطای تسهیلات بانکی، آورده محکومان و قبول اعسار و تقسیط بدهی در کنار کمک‌های مردمی و خیران از دیگر محل‌های تأمین هزینه آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است.
او تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش اساسی در ترویج فرهنگ مشارکت مردم و خیران در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارند که این امر قابل قدردانی است.
خدادادی گفت: صدا و سیمای اردبیل هم با تولید و پخش برنامه‌های فرهنگسازی در حوزه مشارکت خیران و مردم در آزادی زندانیان گام بسیار بزرگی برداشته و امروز به واسطه اطلاع‌رسانی و آگاهی که در جامعه ایجاد شده، موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جز مهمترین اقدامات حسنه تعریف و استقبال عمومی را در پی داشته است.
مدیر ستاد دیه استان اردبیل نیز افزود: مبلغ محکومیت این ۲۸ زندانی جرایم غیرعمد با همت و مشارکت مردم، خیران، ستاد دیه و شاکیان تعیین تکلیف شد تا این زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.
کریم‌الله محبوبی در ادامه گفت: امسال زمینه آزادی ۱۳۸ زندانی جرایم غیرعمد و مالی شامل هفت زن و ۱۳۱ مرد با تلاش ستاد دیه فراهم شده که محکومیت ۹۱ درصد آنها مالی، ۴۶ درصد مهریه و چند نفر صدمه جانی و قتل غیرعمد بوده است.
او افزود: بدهی ۱۳۸ زندانی آزاد شده امسال بیش از سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که از ناحیه ستاد دیه، گذشت شکات، آورده زندانیان، اعسار مقامات قضایی، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه تأمین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.