سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان از نخستین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان میزبانی می‌کند

رییس دانشگاه زنجان گفت: نخستین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان در دانشگاه زنجان و کلینیک تخصصی مهرانه طی روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

 جلال بازرگان روز یکشنبه در نشست خبری، برگزاری این کنگره را گامی در راستای رسالت های اجتماعی دانشگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این رویداد آغازی برای یک حرکت ممتد و مستمر در حوزه پیشگیری از سرطان باشد.

بازرگان با بیان اینکه اساتید دانشگاه زنجان برای غنای محتوایی این کنگره وقت و انرژی زیادی گذاشته اند، اظهار داشت: این کنگره ۲۴ سخنران کلیدی از چهره های برجسته علمی از کشورهای متعدد مثل کانادا، ترکیه و تایوان دارد.

وی افزود: از ۱۷۳ مقاله ارسالی به این کنگره، ۱۱۶ مقاله برای ارائه در کنگره مورد تایید قرار گرفت.

امید رحمانی، دبیر کل نخستین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان نیز با بیان اینکه امور مربوط به این رویداد از حدود یک و نیم سال گذشته کلید خورده است، گفت: محورهای این کنگره بین‌المللی شامل موضوعات تغذیه، اقتصاد، علوم ورزشی، عوامل روانشناختی، ژنتیک و بیوتکنولوژی، مدل سازی ریاضی و هوش مصنوعی، جغرافیا، محیط زیست و عوامل محیطی در پیشگیری از سرطان است.

وی به تولید محتواهای متعدد برای ارتقای آگاهی جامعه در پیشگیری از سرطان اشاره کرد و افزود: در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی نیز بر تعیین اولویت های تحقیقی متمرکز هستیم و برگزاری کنگره هم گامی در این راستاست.

رحمانی گفت: عبارت پیشگیری از سرطان معمولا ذهن را به سمت حوزه پزشکی سوق می دهد، ولی در پیشگیری مقدماتی که شامل حذف و کاهش عوامل خطرزاست، عمده این حوزه برعهده نهادهای غیر پزشکی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مخاطب نخستین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان عموم مردم هستند، ادامه داد: در این راستا روز دوم کنگره به صورت ترویجی و در قالب کارگاه‌ها در کلینیک انجمن مهرانه برگزار خواهد شد.

حامد محمدپور قائم مقام کمیته پیشگیری انجمن خیریه مهرانه نیز در این جلسه،‌ برگزاری این نشست را گامی مهم در ارتقای آگاهی عمومی در پیشگیری از سرطان عنوان کرد و گفت: پیشگیری فقط منحصر به مباحث ترویجی نیست بلکه شامل مولفه های مهمی مثل تغذیه سالم در فرایند مزرعه تا سفره است که نقش آفرینی نهادهای مختلفی را طلب می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.