مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون ۶ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

امیرعباس جراحی علمداری به نگاه خاص درمان تامین اجتماعی به بیماران گروه های هدف اشاره کرد و گفت: بسته خدمات درمانی پیوند کلیه و کبد (از ابتدای سال ۱۴۰۳)، دیابت، اسکیزوفرنی، سرطان سینه و MS مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و سازمان تأمین‌اجتماعی منطبق با آخرین دستورالعمل‌های پزشکی، خدمات دارویی و درمانی ویژه برای این بیماران در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: اقدامات متعددی در چند سال گذشته برای بهبود درمان بیماران وپوشش بیمه ای درمان های بیماران سخت و صعب العلاج توسط تامین اجتماعی انجام شده است که می توان به طرح های حفاظت مالی سالمندان بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، حمایت از زوج های نابارور اشاره کرد.

مدیر درمان تامین استان زنجان اظهار داشت: اقدام مهم دیگری که در کشور و حوزه سلامت تامین اجتماعی انجام شده است، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی (گفتار درمانی، کاردرمانی و روان‎درمانی) ویژه بیماران اوتیسم است.

وی تصریح کرد: در این راستا تأمین‌اجتماعی در تعامل با انجمن اوتیسم کشور اقدام به عقد قرارداد با مراکز ارائه خدمات درمانی و توانبخشی کرده است و در حال حاضر تمامی مراکز ارائه‌ کننده خدمات توانبخشی به بیماران اوتیسم که درخواست همکاری با سازمان داشته‌اند، موفق به عقد قرارداد همکاری شده‌ است.

این مسوول، با اشاره به خدمات ویژه در نظر گرفته شده برای بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، بیماران MS و بیماران مبتلا به سرطان در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف کاهش هزینه و بار مالی پرداخت از جیب این بیماران، گفت: سال گذشته بسته خدمتی ویژه این گروه از بیماران بازنگری و توسعه پیدا کرد.

مدیر درمان استان زنجان خاطرنشان کرد: با نشان‌دار کردن بیماران خاص و صعب‌العلاج، امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی از اعتبارات و حمایت‌های صندوق بیماران خاص فراهم شده که موجب کاهش هزینه‌های بیماران نشان‌دارشده از طریق مشارکت در اجرای صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس حمایت‌های موجود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.