سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاربرج؛ قطب جدید گردشگری خرید

فرماندار شهرستان چهاربرج گفت: این شهرستان قطب‌ گردشگری خرید در استان آذربایجان‌غربی و حتی منطقه شمال غرب کشور است.

فرماندار شهرستان چهاربرج در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان تازه تاسیس چهاربرج به دلیل موقعیت استراتژیک و  جغرافیایی در بخش‌های کشاورزی  اکولوژیکی و تجاری از ظرفیت‌های گسترده و ویژه ای برخوردار است به طوری این شهرستان به عنوان قطب مهم گردشگری خرید لوازم خانگی در استان آذربایجان‌غربی مطرح شده است.

قادر حبیبی  با اشاره به اینکه قدمت تأسیس این شهرستان به  چهل ماه نمی رسد افزود: شهرستان چهار برج با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر به دلیل موقعیت استراتژیک و آب و هوایی نقشی محوری در تأمین نیاز‌های منطقه دارد و با توجه به پتانسیل‌های موجود، توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان به آن معطوف شده است.

این فرماندار جوان تصریح کرد: چهاربرج به دلیل شرایط مناسب طبیعی و همجواری با حوزه دریاچه ارومیه به عنوان پایلوت برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه انتخاب شده است که کاشت درختان گز یا به اصطلاح محلی یولقون، کشت پسته در سه هکتار و همچنینی کشت غلات و زراعت درخت از جمله طرح هایی است برای نقش آفرینی در احیای دریاچه  ارومیه در این شهرستان اجرا می شود.

وی از تصویب طرح انتقال آب با لوله در این منطقه و جایگزینی آن با کانال های بتنی انتقال آب خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در حال حاضر لوله برای انتقال آب به میزان 52 کیلومتر خریداری و انبار شده است.

حبیبی مدیریت منابع آبی را از اهداف اجرایی طرح انتقال آب با لوله عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح آب مورد نیاز و پایدار بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهاربرج تامین خواهد شد.

فرماندار چهاربرج به پروژه‌های احیای تالاب قره‌قشلاق و لایروبی رودخانه چرچر، که به حوزه آبریز دریاچه ارومیه تعلق دارد، اشاره کرد و ادامه داد: تغییر الگوی کشت نیز از جمله طرح‌های اساسی برای مقابله با خشکسالی و حفظ منابع آبی منطقه است.

حبیبی همچنین به اهمیت پروژه‌های عمرانی در شهرستان پرداخت اظهار داشت: اجرای ۳۲ پروژه بزرگ عمرانی با محوریت مشارکت مردمی و تقویت گفتمان‌سازی در حال پیگیری هستند.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های بلندمدت شهرستان، توسعه زیرساخت‌های خدماتی از جمله برق، آب، گاز و افزایش سرانه ورزشی، بهداشتی و آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.

فرماندار چهار برج با اشاره به برنامه‌های عمرانی مبتنی بر آمایش سرزمینی، از تکمیل جاده ۶۲ کیلومتری بناب، چهاربرج و محمدیار به عنوان یکی از محور‌های مهم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان نام برد.

وی تأکید کرد: توسعه ناحیه و شهرک صنعتی شهرستان و محرومیت‌زدایی از روستا‌های اطراف، از اولویت‌های اساسی دولت در این منطقه است.

تور بازدید خبرنگاران استان آذربایجان غربی به دعوت فرماندار شهرستان چهار برج به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان جهاربرج برگزار شد و اصحاب رسانه در این برنامه از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شاخص این شهرستان بازدید کردند.

چهاربرج از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی و نقطه مرزی بین این استان و آذربایجان شرقی به حساب می‌آید به گونه ای که از شرق و شمال با شهرهای ملکان و بناب و از جنوب با شهر میاندوآب همجوار است و با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری خود، در مسیر تبدیل شدن به یکی از مناطق کلیدی در توسعه اقتصادی و زیست‌محیطی استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.