سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق صادرات انجیر از گمرکات فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از رونق صادرات انجیر از گمرکات این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۲۷۹ تن انجیر از گمرکات فارس صادر شده است که بیش از چهار برابر مجموع کل صادرات سال گذشته است.

سمیه سلیمی با بیان اینکه ارزش محموله‌های انجیر صادر شده حدود ۸۳۸ هزار دلار برآورد می‌شود، اظهار کرد: میزان کل انجیر صادراتی ایران از مبادی گمرکی کشور در طول بهار امسال ۱۴۱۹ تن به ارزش چهار میلیون و ۲۵۲ هزار دلار اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ هزار تن انجیر به ارزشی بالغ بر ۵۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: انجیر تولیدی شهرستان استهبان سهم حدود ۹۰ درصدی از صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است. 

سلیمی با اذعان به اینکه انجیر استهبان، یکی از ۶ محصول ثبت شده در نظام میراثی کشاورزی با اهمیت جهانی در ایران است، ابراز کرد: حدود ۷۵ درصد از انجیر خشک این شهرستان به کشور‌های چین، هنگ کنک، ویتنام، هند، مالزی، تاجیکستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر و مابقی در داخل کشور مصرف می‌شود.

او با اشاره به سطح حدود ۲۶ هزار هکتاری انجیرستان‌های شهرستان استهبان بیان کرد: برای سال جاری تولید ۱۸ هزار تن انجیر خشک در این شهرستان برآورد شده است که ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم است. 

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با یادآوری وجود دو زنجیره ارزش تولید انجیر، سه واحد فرآوری و ۱۰ واحد بسته بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه‌ای در شهرستان استهبان، افزود: وجود این توانمندی‌ها بستری مناسب برای صادرات انجیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.