سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا در فارس کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی فارس از کاهش دمای هوا در استان و سرمازدگی محصولات کشاورزی خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد، اظهار کرد: برای اواخر وقت روز شنبه ۲۴ شهریورماه، کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

او ادامه داد: این سامانه تا اواخر وقت روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه در استان پابرجاست و غرب شهرستان‌های آباده و اقلید به ویژه دشت نمدان را دربر می‌گیرد.

هشدار هواشناسی به کشاورزان

حقیقت هشدار داد: اثر مخاطره این سامانه سرمازدگی به مزارع و باغات است و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه به منظور افزایش ظرفیت خاک برای ذخیره گرما، آبیاری انجام شود، توصیه کرد: از ماشین‌های مولد باد و بخاری باغی استفاده و همچنین روش‌های مناسب قابل دسترس (در ساعات نزدیک بامداد) برای افزایش دمای باغ و کاهش سرمازدگی به کار برده شود. 

او تصریح کرد: همچنین از محلول‌های ضدسرمازدگی برای مقابله با باکتری‌های مولد هسته یخ در گیاه، مصرف کود‌های اسید آمینه، پتاسه، استفاده شود.

حقیقت بیان کرد: کندو‌ها در برابر سرما عایق بندی و محافظت و از تغذیه مصنوعی استفاده شود.

او افزود: کنترل پوشش گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی در برابر نفوذ سرما، ترمیم و عایق بندی تاسیسات آن‌ها در مناطق سردسیر استان از دیگر نکاتی است که کشاورزان باید مدنظر قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: دام‌ها به اماکن سرپوشیده انتقال یابند و بستر دامداری‌ها با پوشش کاه و کلش خشک نگهداشته شود.

او گفت: لوله‌های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از خطر یخ زدگی در مناطق سردسیر استان تخلیه شود و نهال‌های جوان توسط شاخ و برگ درختان، پلاستیک، گونی و نایلون جهت کاهش خسارت سرمازدگی پوشانده شود. 

او همچنین ادامه داد: عشایر تمهیدات لازم را در جهت مقابله با سرما انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.