مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ضمن اعلام آغاز طوفان در شیراز، از ممنوعیت حضور مردم در تمام تفرجگاه‌های استان به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی خبر داد.

غلامرضا غلامی گفت: هشدار قرمز هواشناسی برای امروز سه‌شنبه، ۳۰ مرداد و فردا چهارشنبه، ۳۱ مردادماه در استان فارس اعلام شده است.

او با بیان اینکه خطر به خصوص برای فردا جدی است، افزود: پیش‌بینی بارندگی قریب ۶۰ میلی‌متری در کمتر از ۱۲ ساعت در استان شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با تصریح اینکه در پدیده مونسون عمدتاً پدیده‌ها و مخاطرات در هنگام عصر رخ می‌دهد، افزود: این پدیده‌ها چندین مخاطره اعم از رگبار، تندر، رعد و برق، طوفان، صاعقه و... همراه دارد.

غلامی با بیان اینکه کل استان درگیر این وضعیت جوی است، اما شدت بارش‌ها و مخاطرات در نیمه جنوبی استان اعم از جنوب غربی و شرقی است، گفت: به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی تمام مرخصی‌های ادارات مرتبط لغو شده است.

او بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی مخاطرات در پایین‌ترین رده‌ها رخ دهد و هر دستگاهی به زیرمجموعه خود اطلاع دهد به عنوان مثال ورزش و جوانان به هیئت‌های کوهنوردی، میراث فرهنگی به گردشگران، امور عشایر به عشایر و دامداران و چوپانان، جهادکشاورزی به کشاورزان و باغداران ... این مخاطرات را اطلاع دهد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه به مردم توصیه می‌شود و امروز و فردا در فضای باز فعالیتی نداشته باشند، افزود: طی این دو روز حضور مردم در تمام تفرجگاه‌های استان فارس و دره‌ها اعم از تنگ رغز داراب، دره هایقر فیروزآباد، تنگ براق اقلید ... ممنوع است، زیرا بیم آن می‌رود سازه‌های غیرمستحکم در اثر طوفان و رعد و برق رها شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار