سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط جنگنده میراژ تایوان در دریا

مقامات تایوانی از سقوط یک جنگنده میراژ در شمال غربی این جزیره خبر دادند.

پکن، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید دارد. این در حالی است که آمریکا با هدف اعمال سیاست مهار علیه چین از استقلال تایوان حمایت کرده و اقدام به ارسال تسلیحات به این جزیره می‌کند. ارتش تایوان اکنون به طور مستمر در حال برگزاری رزمایش و تمرین‌های نظامی به منظور آماده نگه داشتن خود برای دفاع در برابر حملات خارجی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جنگنده میراژ تایوان طی برگزاری تمرین نظامی دچار حادثه شده و در آب‌های شمال غربی این جزیره سقوط کرد. با این حال، خلبان این جنگنده موفق به خروج از آن پیش از سقوط به دریا شد. تیم‌های امدادی این خلبان را از آب نجات داده و به بیمارستان منتقل کرده اند. 

در این بیانیه آمده است: جنگنده فرانسوی میراژ در حال تمرین شبانه بود که به ناگاه دچار افت فشار و سرعت شده و خلبان مجبور به خروج اضطراری از آن شد. تیم‌های امدادی تنها ساعاتی پس از این حادثه موفق به یافتن خلبان شدند. 

در سال ۲۰۲۲ تایوان به دلیل وقوع حوادث متعدد مجبور به زمین گیر کردن اسکادران میراژ خود شد. این جزیره در سال ۱۹۹۷ اقدام به خرید ۶۰ فروند جنگنده میراژ از کشور فرانسه کرد. از آن زمان تاکنون هفت جنگنده میراژ در ناوگان هوایی تایوان دچار حادثه شده و سقوط کرده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
به امید استقلال همه کشورهای جهان ( ازجمله فلسطین عزیز) تایوان غول ریزتراشه ها! نباید در آغوش شرق و یا غرب غش کند چرا که هر کدام به نوعی با حمایتهای کذایی خود فقط و فقط قصد تسلط و بهره برداری از تایوان را دارند و ثابت شده قدرتهای فاسد جهان تا بحال یک سنت هم برای چشم ابروی کسی هزینه نکرده اند!
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان/ و این در حالی است که آمریکا و سه کشور اروپایی توافق هسته ای و برجام را نقض کردند.

صدور بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام، دشمن درجه یک ملت ایران بودن و هنوز هم هستند.
صدور بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام، دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بودن و هنوز هم هستند.