سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرفته شدن پیشنهاد خواهر خواندگی خوزستان و استان شمال شرقی عمان

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی خوزستان و استان شمال شرقی کشور عمان پذیرفته شده و به زودی تفاهم‌نامه در اهواز منعقد می‌شود.

محمد جواد امانی رییس اتاق بازرگانی اهواز در اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین‌المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: به زودی تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهردار مرکز استان شمال الشرقیه کشور عمان و شهردار اهواز منعقد خواهد شد.

او افزود: این مهم فرصتی برای افزایش مبادلات تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر بین خوزستان و کشور عمان خواهد بود.

آقای امانی ادامه داد: پیشنهادهایی به هیات تجاری کشور عمان در راستای افزایش مبادلات تجاری بین ۲ منطقه ارائه شده که شامل برگزاری سالانه ۲ همایش سرمایه‌گذاری مشترک، برگزاری نشست با بانوان کارآفرین ۲ منطقه و بازدید سالانه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان و کشور عمان است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان از جذب سرمایه‌گذار کشور عمان برای توسعه و فعالیت در حوزه صنایع پایین‌دستی استقبال و حمایت می‌کند.

پیش بینی افزایش ۳ برابری صادرات از خوزستان به عمان

در ادامه این همایش شهلا عموری نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سال گذشته ۲۰۷ هزار و ۱۴۵ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد.  

او افزود: در ۵ ماهه امسال ۲۹۹ هزار و ۴۳۳ تن به ارزش ۷۸ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال صادرات به این کشور نسبت به سال گذشته تا ۳ برابر افزایش یابد.

عموری اضافه کرد: برای افزایش و تسهیل مبادلات تجاری خوزستان با کشور عمان لازم است که پرواز مستقیمی از اهواز و یا استان به کشور عمان راه‌اندازی شود.

او ادامه داد: طبق گفته اعضای هیات تجاری عمان، جنگ در غزه باعث شده تا این کشور محصولات کشور آمریکا را خریداری نکند و سرمایه‌گذاران خوزستان و ایران می‌توانند از این فرصت برای فعالیت در بازار این کشور استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
این را هم ذکر کنید خوزستان بدون آب و برق و همیشه غبار آلود و ویرانی روزافزون، ولی استانهای عمان گوشه ای از بهشت.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
این یعنی چه . خواهر خواندگی .
ساسان
۱۲:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
یعنی فقط اهوازو قبول دارن و ایرانو نه که با کل ایران نمیخوان روابط داشته باشن لعنت به کسایی که به فکر تجزیه این آب و خاکن
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
پیوندتان مبارک
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
خوزستان فعلاً قصد ادامه تحصیل داره