نخستین تفاهم‌نامه استانی گردشگری دفاع مقدس با عنوان گردشگری نور امضا شد.

اولین تفاهم‌نامه استانی گردشگری دفاع مقدس با عنوان گردشگری نور روز دوشنبه با حضور فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، شهردار اهواز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در قرارگاه کربلا، امضا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روز دوشنبه در این جلسه گفت: خوزستان مهمترین استان کشور در میزبانی از گردشگران دوران جنگ تحمیلی است اما آنگونه که انتظار می رفت در این زمینه تلاش نشده است.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا حاجتی افزود: نبود طرح جامع گردشگری جنگ در استان باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت‌های میلیونی راهیان‌نور استفاده لازم را ببریم و مکان رخدادهای متعدد این حوزه را به جوانان و نسل های جدید معرفی کنیم.

او با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس تورهای گردشگری جنگ از اهواز با جامعه دانش آموزی دختران آغاز و سپس این برنامه به سراسر شهرهای استان گسترش پیدا می کند افزود: اکنون برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا اولین اردوی دانش آموزی در قرارگاه منطقه‌ای کربلا به عنوان مرکز فرماندهی جنگ در هفته دفاع مقدس برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم در این آیین گردشگری دفاع مقدس را حلقه مفقوده فرهنگی خوزستان اعلام کرد و افزود: تقارن هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و هفته گردشگری فرصت ارزشمندی است که حلقه گمشده در فضای فرهنگی استان را پیوند بزنیم.

عبدالله حبیبی ادامه داد: طبع همه دانش‌آموزان ما بخصوص نسل امروز این است که گاهی از محیط مدرسه دور بوده و در فضاهایی متفاوت حضور یابند و چه ایده‌ای بهتر از این که در اردوی گردشگری دفاع مقدس با رشادت‌ها و قهرمانان ملی آشنا شوند.

او افزود: طی جلساتی که با بنیاد حفظ آثار استان داشتیم اعلام آمادگی کردیم که چهار ناحیه آموزش و پرورش اهواز را به این اردوهای شهر محور اعزام کنیم.

برچسب ها: تفاهم نامه ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار