معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برخی دستگاه‌های متعهد در خصوص ۴ خطه کردن محور اهواز - خرمشهر تاکنون در این خصوص اقدامی انجام ندادند.

محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه ه با اشاره به اهمیت محور اهواز – خرمشهر گفت: با توجه به حجم ترافیک و ترانزیت کالا به سمت مرز شلمچه و همچنین مسیر تردد زوار اربعین و تردد روزانه ماشین آلات شرکت‌های نفتی منطقه و سوانح رانندگی منجر به فوت، در سال ۹۹ طی یک تفاهم نامه ۳ جانبه راه و شهرسازی و استانداری و منطقه آزاد قرار بر چهار خطه کردن این محور شد که بعضی از دستگاه های متعهد در این خصوص اقدامی تا کنون انجام ندادند.

او افزود: در ۳ سال گذشته با تاکیدات مدیران استانی و با پیگیری های مستمر در خصوص این محور اقدامات موثری انجام شد که در ابتدای امر کد ملی نیز برای محور فوق صادر و در بودجه عمومی کشور از سال ۱۴۰۲ بعنوان پروژه ملی درج شد و از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در دو سفر رئیس جمهور شهید به استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین در طرح توسعه آبادان و خرمشهر نیز ۶۰۰ میلیارد مصوب شده است که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون ابلاغ شده است و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع ملی به این پروژه اعتبار تخصیص داده شده است که در این راستا اسفند ماه پارسال شاهد آغاز عملیات اجرایی این محور با حضور وزیر اسبق راه و شهرسازی بودیم.

آقای خانچی اضافه کرد: ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز نیز با مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین پیمانکار و عملیات را آغاز نموده است. هم اکنون از سمت خرمشهر ۹ کیلومتر آماده بهره برداری و از سمت اهواز نیز بطول ۶ کیلومتر در مرحله زیرسازی میباشد، در صورت تامین به موقع اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ حدودا ۱۳ کیلومتر دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان مجددا به نقش استراتژیکی این محور اشاره کرد و گفت: در نشستی که با وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار شد ایشان این محور را اولویت مهم این وزارت خانه برشمرد و انتظار داریم با توجه به حضور شرکت ها و کارخانجات مختلف در این محور وزارت خانه ها و شرکت های مختلف نسبت به تعهدات خود در این محور و ایمن سازی مسیر تاسیسات خود و حمل و نقل کارکنان خود جدیت لازم را بعمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار