راضی جلالی گفت: خوزستان به واسطه دریافت رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور، آمادگی فراهم کردن بستر فعالیت سرمایه‌گذاران کشور عمان را دارد.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز که با حضور هیات اقتصادی کشور عمان برگزار شد، گفت: استاندار خوزستان با این هیات دیدار خواهند داشت و تفاهم‌نامه‌هایی برای تقویت همکاری تجاری بین خوزستان و کشور عمان منعقد خواهد شد.

او با بیان اینکه متخصصان و فرهیختگان سرمایه خوزستان هستند، افزود: پیوند خوبی به واسطه فعالیت فعالان حوزه علمی خوزستان بین دانشگاه و صنعت این استان ایجاد شده است.

آقای راضی جلالی ادامه داد: با وجود اینکه تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی بر سر راه تولید و اقتصاد ایجاد کرده اما شرکت‌های دانش بنیان موفق شدند نیاز صنایع را تامین کنند.

آمادگی خوزستان برای ارائه خدمات صنعتی به کشور عمان

در ادامه این همایش حمیدرضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: متخصصان حوزه نفت، پتروشیمی و فولاد خوزستان آمادگی ارائه مهارت و علم خود به کشور عمان هستند.

 او افزود: ۴۵۰ شرکت فنی و مهندسی در خوزستان فعال است که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ و کوچک هستند.  

فلاح یادآور شد: همچنین ۲۵۰ طرح برای سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و احصاء شده که زمین موردنیاز برای فعالیت سرمایه‌گذار در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار