سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای همزمان ۶۰۰ پروژه آب و خاک در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای همزمان ۶۰۰ پروژه آب و خاک در استان خبر داد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اجرای ۶۰۰ پروژه همزمان در حوزه آب و خاک که بیش از ۵۰ درصد اعتبار جهاد کشاورزی استان را به خود اختصاص می‌دهد، نهضت آب و خاک در استان مازندران با سرعت در حال اجرا است.

او افزود: این پروژ‌ها در چند بخش استراتژیک، شامل، جاده بین مزارع، احداث کانال‌های آبرسانی، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، بهسازی و مرمت آبندان‌ها، ایجاد طرح‌های کوچک انتقال آب و انتقال آب با لوله و سامانه‌های نوین آبیاری در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک به اهداف پروژه‌های آب و خاک اشاره کرد و گفت: اهداف کلی از اجرای این پروژه‌ها شامل دو بخش اهداف کمّی و اهداف کیفی است. او افزود:اهداف کمّی عمدتا عبارت‌اند از افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، ایجاد اشتغال مولد و بهره‌برداری بهینه از منابع و عوامل تولید به‌ویژه منابع آب و خاک و اهداف کیفی طرح‌ها شامل جلوگیری از کاهش کیفیت منابع آب، اصلاح و بهبود کیفیت خاک، ارتقای دانش بهره‌برداران به منظور استفاده بهینه از منابع آب و در نهایت تولید محصولات با‌کیفیت استاندارد است.

مومنی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم در مازندران یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

او بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و افزود: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد دیگر کشاورزان همچنان بسیار بالا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی آبیاری، گفت: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با آخرین یافته‌های موفق روز دنیا پیش برویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.