رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ایجاد ۸۱۳ فرصت شغلی با بهره برداری از ۵۳ پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۵۳ پروژه با اعتبار ۶۷۹۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که منجر به اشتغالزایی ۸۱۳ نفر خواهد شد.

او افزود: از این میزان اعتبار ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ۶۰۷۵ میلیار ریال سهم آورده توسط بخش خصوصی و ۲۰۲ میلیارد ریال نیز سهم اعتبارات ملی و اعتبارات استانی ۳۳۴ میلیارد ریال است.

مومنی گفت: ۴۲ پروژه مربوط به بخش آب و خاک، ۴ پروژه مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۳ پروژه برای باغبانی و گلخانه، یک پروژه برای تولیدات دامی و طیور، یک پروژه مربوط به بخش عشایر، یک پروژه مربوط به بخش منابع طبیعی و یک پروژه هم برای بخش تحقیقات و ترویج کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این پروژه‌ها ۳۲۳ فرصت شغلی بصورت مستقیم و ۴۹۰ فرصت شغلی بصورت غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مومنی با اشاره به دستاورد‌ها و اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی گفت: در این دولت میزان تولیدات کشاورزی در این استان در مقایسه با دولت قبل از آن رشد افزایشی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم در زمینه تولید محصولات دامی افزایش تولید داشته ایم، افزود: تولید گوشت سفید تا پیش از دولت سیزدهم ۲۷۹۲۲۵ تن بود، اما در دولت مردمی سیزدهم ۳۳۶ هزار تن رسید که نشان دهنده ۲۰ درصد رشد در استان است.

مومنی گفت: در بحث تولید گوشت مرغ آماده به طبخ در نتیجه ساماندهی تامین نهاده‌ها و ارتقای مدیریت زنجیره طیور در دولت مردمی استان مازندران رشد ۲۳ درصدی داشته است.

او با اشاره روند رو به توسعه باغات در استان مازندران، افزود: در دولت سیزدهم میزان تولیدات کیوی از ۱۸۰ هزار تن به ۲۲۰ هزار تن که ۲۲ درصد رشد، مرکبات از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن با ۳۳ درصد رشد و هلو و شلیل هم از ۲۰۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرد که ۵۰ درصد رشد داشته است.

مومنی با اشاره به اینکه مازندران به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور به شمار می‌رود و جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در دولت مردمی شهید رییسی میزان تولید دانه روغنی سویا از ۴۲۰۰ تن به ۷۱۴۹ تن با رشد ۷۰ درصد و کلزا نیز از ۱۰۷۵۰ تن به ۱۵۲۹۶ تن با رشد ۴۲ درصد رسیده است.

او با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: از ۱۴ هزار تن تولید این محصول به ۱۸ هزار تن از انواع ارقام آن در دولت مردمی رسید که رشد ۲۹ درصدی داشته است.

مومنی با اشاره به توسعه روابط تجاری با کشور‌های آسیایی در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، از صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات به چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد.

او افزود: ۳ هزار هکتار از آبندان‌های استان مازندران و به تبع آن مهار و ذخیره سازی ۶۰ میلیون متر مرمت و بهسازی شد

مومنی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی با هدف نظارت بر تولید، عرضه و صادرات محصولات سالم و شناسنامه‌دار گفت: بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی استان مازندران در دولت مردمی شناسنامه دار شدند.

همچنین استان مازندران در دوسال متوالی از نظر تعداد تولید کنندگان برتر ملی در حوزه کشاورزی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.