سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲۵ درصد آب معدنی کل کشور در اردبیل

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل ۲۵ درصد از آب معدنی مورد نیاز کل کشور را تامین می‌کند.

مسعود ایرانی در بازدید از کارخانه‌های تولید آب معدنی اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و وجود چشمه‌های آب سرد و گرم، سالانه بیش از ۲۵ درصد آب معدنی مورد نیاز کل کشور را تامین می‌کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید سالانه ۲۵۰ میلیون لیتر آب معدنی در اردبیل گفت: در طول سال بیش از ۱ میلیارد لیتر آب معدنی در سطح کشور تولید می‌شود که استان اردبیل با فعالیت ۱۰ واحد تولیدی در این خصوص سهم قابل توجهی از این تولید را به خود اختصاص داده است.
به گفته او، آب معدنی تولید شده در سطح استان به لحاظ کیفیت مناسب، تنها آب معدنی در کل کشور است که مجوز صادرات به اروپا را دارد و در همین راستا نیز اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای در سطح استان در حال انجام است و امیدواریم در سال‌های آینده تولید آب معدنی در اردبیل به بیش از ۳۰ درصد برسد.
ایرانی با بیان اینکه دومین شهرک صنعتی تخصصی آب کل کشور در اردبیل مستقر است گفت: بیش از ۱۰ واحد تولیدی آب معدنی با اشتغالزایی بیش از ۱ هزار نفر در سطح استان در حال فعالیت هستند و بواسطه وجود چشمه‌های جوشان در دامنه سبلان مخصوصا منطقه گرگر که بیش از ۳۵۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد، انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال انجام است واحد‌های تولید‌کننده آب معدنی و همسو با آن آمار اشتغال در این باره نیز افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.