مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: شهرک تخصصی آب شهرستان نیر جزو یکی از منحصر به فردترین شهرک‌های تخصصی کشور محسوب می‌شود.

هاشم علایی در جریان بازدید از شهرک تخصصی آب شهرستان نیر اظهار داشت: شهرک تخصصی آب شهرستان نیر جزو یکی از منحصر به فردترین شهرک‌های تخصصی کشور محسوب می‌شود که در زمینه بسته‌بندی محصولات آب معدنی و تولید فرآورده‌های نوشیدنی فعالیت می‌کند.

او افزود: آب مورد نیاز صنایع این شهرک صنعتی از چشمه‌های گورگور کوه سبلان تامین می‌شود که آب این چشمه یکی از گواراترین آب‌های ایران و حتی جهان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: برای انتقال آب از مبدا چشمه، خط انتقال به طول ۸ کیلومتر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اجرایی شده است که خوشبختانه بهسازی و مرمت این مسیر انتقال در سال گذشته نیز انجام شده است.

علایی مساحت شهرک تخصصی آب را ۵۵ هکتار برشمرد و افزود: ۲۱ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران در این شهرک تخصصی منعقد و در اختیار آنان قرار داده شده است که از این بین ۸ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از مراکز ذیصلاح شده‌اند.

او از تبدیل شهرک تخصصی آب نیر به عنوان قطب تولید آب معدنی کشور خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی در حال ساخت و ساز، میزان تولید و اشتغال در این شهرک تخصصی از افزایش محسوسی برخوردار خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.