رییس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: بازار آب‌های گرم و معدنی ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیاست.

دکتر دیاکو عباسی امروز در نخستین سمینار گردشگری سلامت در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این شورا از نمایندگان چهار وزارتخانه تشکیل یافته و با تقسیم کار بین اعضا تعامل خوبی در این شورا شکل گرفته و توفیق شورا هم منوط به همکاری دستگاه‌های مختلف است.

رییس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با اشاره به برنامه های این شورا افزود: طب ایرانی- اسلامی و آب درمانی‌ها حجم بالایی از اقتصاد گردشگری سلامت را به خود اختصاص داده‌اند و دوره‌های آموزشی خوبی هم در این راستا برگزار شده است.

به گفته او، علاوه بر این برای توانمندسازی استان‌ها ۳۰ کمیته‌ مشترک در حوزه در گردشگری سلامت راه‌اندازی شده است و استان‌ها در ابعاد مختلف آموزشی، ساختاری و مدیریتی پویاتر شده است.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری و فعالان این حوزه با دولت گفت: در جریان مطالعات ملی درباره آب‌های درمانی که در سال ۱۳۸۵ انجام شد، حدود ۸۰۰ چشمه آب معدنی با خواص مختلف در کشور شناسایی شد که از بین آنها ۳۶۰ مجموعه آب درمانی و گرم قابلیت توسعه دارد.

او افزود: ۱۰ درصد آب‌های گرم و معدنی دارای قابلیت توسعه در اردبیل قرار دارد و از این جهت این استان قطب و کانون آب‌های گرم و معدنی است.

رییس شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: بازار آب‌های گرم و معدنی یک بازار ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلاری در جهان است و ایران در این زمینه جزو ۲۰ کشور برتر دنیاست.

دکتر عباسی با بیان اینکه باید در مسیر بین المللی‌سازی خدمات گردشگری سلامت حرکت کنیم، افزود: ۳۴ هزار مجموعه آب درمانی در دنیا وجود دارد که دو و نیم درصد آن در ایران قرار دارد و این ظرفیت می‌تواند از لحظ اقتصادی بسیار مفید باشد.

او با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولین استان اردبیل در توسعه و ارتقای ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان گفت: با وجود اینکه ظرفیت آب‌های گرم و معدنی ترکیه قابل مقایسه با ایران و اردبیل نیست اما در حوزه بازاریابی موفق هستند و از مهمترین رقبای ما به شمار می‌روند و ما هم باید با توجه حجم گردش مالی این حوزه توجه بیشتری به این بخش داشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.