سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عیادت سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز از زائر پاکستانی بستری در بیمارستان شهید رجایی

تعدادی از زائران پاکستانی حادثه دیده در محور‌های فارس، هنوز در بیمارستان بستری بوده و تعدادی دیگر برای زیارت به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) مشرف شدند.

علی شیخعلی، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز همراه با حجت‌الاسلام والمسلمین فولادی، معاون ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه فارس امروز، ۲۰ شهریورماه از زائر پاکستانی بستری در بیمارستان شهید رجایی شیراز عیادت کردند.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در این دیدار، طی گفتگو با مدیر و کادر درمانی بیمارستان شهید رجایی در جریان وضعیت بالینی و روند درمان بیمار پاکستانی قرار گرفت و از کادر درمانی این بیمارستان قدردانی کرد.

شیخعلی در حاشیه این عیادت اظهار کرد: از زمان وقوع تصادف اتوبوس زائران پاکستانی در شهرستان نی‌ریز، وزارت امور خارجه با همکاری مقامات استان فارس پیگیر رسیدگی به زائران حادثه دیده به خصوص مراحل درمان صدمه‌دیدگان این حادثه و انتقال آنها به کشورشان بوده است.

او تأکید کرد: این زائر بستری در بیمارستان شهید رجایی نیز پس از درمان و یافتن شرایط ترخیص به کشورش بازگردانده خواهد شد.

شیخعلی خطاب به «حسین علی» بیمار پاکستانی گفت: شما زائر امام حسین (ع) هستید و ما در ایران اسلامی به میزبانی از زائرین عازم پیاده‌روی اربعین حسینی افتخار می‌کنیم. شما نیز مانند سایر زائران پس از طی مراحل درمان و شرایط ترخیص به خانواده خود در پاکستان ملحق خواهید شد. 

مسئول بخش دیپلماسی عمومی نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز نیز در حاشیه این دیدار گفت: اتوبوس حامل زائرین پاکستانی عازم مراسم پیاده‌روی اربعین روز یکشنبه، ۴ شهریور ماه در حوالی شهر نی ریز به دلیل نقص فنی سیستم ترمز دچار سانحه شد و ۳ جان باخته و چندین مجروح برجای گذاشت.

مینا هادیان افزود: هیأتی از نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس هفته گذشته نیز در سفر به شهرستان نی­ریز با دیگر مجروحین این سانحه که در بیمارستان شهدای سلامت شهرستان نی‌ریز بستری بودند و همچنین سایر زائرین پاکستانی دیدار کرده و طی جلساتی با فرماندار نی‌ریز و اعضای شورای تأمین این شهرستان، در جریان روند رسیدگی به وضعیت این اتباع خارجی جا مانده از پیاده روی اربعین قرار گرفتند.

او تصریح کرد: با هماهنگی‌های لازم ۳۳ نفر از زائرین پاکستانی این حادثه با اتوبوس به زیارت حرمین مطهر حضرت معصومه (س) در قم و امام رضا (ع) در مشهد اعزام و در مسیر بازگشت به کشورشان هستند. بقیه نیز که در مراحل درمان بودند، به‌زودی به کشورشان بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.