سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش باید در کنار تولید و ظرفیت‌های استان کرمان قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: دانش باید در کنار تولید استان و ظرفیت‌ها قرار گیرد.

امیر حسن‌زاده صبح دوشنبه ۱۹ شهریور ماه در نشست بررسی مسائل تامین مالی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و تبیین حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری افزود: ۶۹ مورد خدمت توسط صندوق پژوهش و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه منابع و ظرفیت‌ها باید با دانش به سرمایه تبدیل شوند، بر افزایش سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰۰ میلیارد تومان تاکید کرد. 

حسن‌زاده افزود: دانش باید در کنار تولید استان و ظرفیت‌ها قرار گیرد. تنها تغییر نوع بسته‌بندی محصولاتی همچون خرما که محصول اصل استان است، کاری انجام نمی‌دهد. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: تا می‌توانید به سمت وام بانکی نروید. از صندوق کمک بگیرد، اما سیستم بانک با درصد سود و پروسه زمان‌بر، برای شرکت‌های دانش‌بنیان سنگین است. 

 مشکل تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان 

حسین کاظمی رئیس پارک علم و فناوری کرمان به اتفاق‌های مثبت استان برای راه‌اندازی صندوق‌های سی‌بی‌سی و صندوق پژوهش فناوری استان اشاره داشت و گفت: بزرگترین مشکل ما در استان، تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است که هنوز به نتیجه مناسبی نرسیدیم. 

وی بیان کرد: ما در تامین مالی شرکت‌های فناور خرد دچار مشکل هستیم و از سویی ۱۵ میلیارد تومان عدم جذب اعتبار و تامین مالی به دلیل بلاتکلیفی مالکیت پارک علم و فناوری را داریم. 

کاظمی به رشد ۴۷.۸ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان و افزایش آنها به ۱۱۸ شرکت اشاره کرد و گفت: سه پارک علم و فناوری در استان داریم که این تعدد مشکل اصلی است. 

رئیس پار علم و فناوری استان کرمان ادامه داد: تمام ۲۱ مراکز رشد استان کرمان به غیر از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، قرارداد مشترک با پارک علم و فناوری استان دارند. 

 صندوق‌های پژوهش نوآوری به تامین مالی ارزان قیمت نیاز دارند

مهدی ابراهیمی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال ساختار‌های مالی صندوق را به نتیجه مطلبی رساندیم، وضعیت تعهد‌ها مشخص شده که مانعی برای تخصیص اعتبار به استان نباشند. 

وی ادامه داد: سرمایه ثبتی مانع اصلی در صندوق نوآوری است، در حال حاضر ۷ میلیارد تومان سرمایه ثبتی صندوق استان است که با این مبلغ عملا اقدامی در تامین مالی شرکت‌های دلنش‌بنیان نمی‌توان کرد. 

ابراهیمی افزود: کمکی که ما در قالب صندوق می‌توانیم داشته باشیم، خطوط اعتباری است که در اختیار صندوق قرار می‌گیرد و یا اعتبارات سفر‌های استانی. 

وی گفت: صندوق‌های پژوهش نوآوری به تامین مالی ارزان قیمت نیاز دارند تا برای شرکت‌های دانش‌بنیان مقرون به صرفه باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.