سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد دفتر رسانه‌ای غزه از العربیه و الحدث به دلیل جانبداری از رژیم صهیونیستی

دفتر رسانه‌ای غزه از دو شبکه عربستانی به دلیل جانبداری از روایت رژیم صهیونیستی از جنگ و عدم انعکاس نسل‌کشی غیرنظامیان انتقاد کرد.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه از شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان به دلیل نحوه پوشش جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد و آن را  غیر عینی توصیف کرد.

 براساس گزارش القدس العربی، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه در بیانیه‌ای مطبوعاتی، شگفتی و مخالفت خود را از آنچه وضعیت انحطاط شدید رسانه‌ای خواند، ابراز کرد. این دفتر تاکید کرد که العربیه و الحدث در کنار روایت رژیم اسرائیل در مقابل روایت مردم فلسطین که در معرض ظلم و نسل‌کشی قرار گرفته اند، ایستاده‌اند.

 این دفتر این دو شبکه را به نداشتن «موضع مسئولانه» در قبال جنایات وحشیانه اشغالگران علیه مردم فلسطین و غیرنظامیان متهم کرد و گفت: سیاست تحریریه آنها نشان دهنده حمایت تکان دهنده از سیاست اشغالگران علیه مردم فلسطین است.  

 دفتر رسانه‌ای در غزه توضیح داد که قبلا با ارسال پیام نارضایتی شدید خود را از پوشش رسانه‌ای این دو شبکه اعلام کرده است. این دفتر با اشاره به اینکه به نحوه ویرایش و ارائه اخبار و حرکات بدن مجریان زن و مرد شبکه‌های العربیه و الحدث نیز اعتراض دارد، گفت: همه اینها به گونه‌ای غیر عینی و غیرمنصفانه انجام می‌شود و رسانه‌ای عربی را که قرار است از ظلم و ستم بر مردم فلسطین حمایت کند، روایت اشغالگران اسرائیل و اغلب تحقیر فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد که غیرقابل پذیرش است.

 این دفتر در نامه خود که گفته است در ژوئیه گذشته به مدیریت این دو شبکه تحویل داده و  آن را روز دوشنبه منتشر کرد، اضافه کرد: العربیه و الحدث به طرز تکان دهنده‌ای نسبت به روایت اشغالگری جنایتکار اسرائیل تعصب دارند.  

در این نامه، این دفتر ابراز امیدواری کرد که دو کانال سیاست تحریریه و پوشش رسانه‌ای خود در مورد مسئله فلسطین و جنگ نسل کشی در نوار غزه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: العربیه ، الحدث ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.