مقامات آموزشی غزه می‌گویند بیش از نیم میلیون دانش‌آموز در این منطقه به دلیل تخریب بی‌سابقه مدارس از فرصت یادگیری محروم شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که یک روز مانده به آغاز سال تحصیلی، بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در غزه از فرصت رفتن به مدرسه و یادگیری محروم شده‌اند.

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه تاکید کرد: «دسترسی به آموزش یک حق است، بنابراین علیرغم بمباران، در تلاش هستیم تا فرصت آموزش الکترونیکی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم یا حتی کلاس‌هایی را در داخل چادر‌ها برگزار کنیم».

حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که بیش از یازده ماه از آغاز آن می‌گذرد، سبب شهادت یا جراحت بیش از ۲۵ هزار کودک شده است که حدود ۱۰ هزار نفر آنان دانش‌آموز بودند. اشغالگران همچنین در حملات خود حدود ۹۰ درصد از مدارس دولتی غزه را ویران کرده‌اند. 

طبق کنوانسیون چهارم ژنو، مدارس به عنوان مکان‌های غیرنظامی در نظر گرفته شده و باید در برابر حملات محافظت شوند. با این حال، در یک دوره ۱۰ روزه در ماه اوت، نیرو‌های صهیونیست به ۵ مدرسه در شهر غزه حمله کردند و بیش از ۱۷۹ نفر را به شهادت رسانده و تعداد زیادی را مجروح کردند. این در حالی است که از این مدارس به عنوان محلی برای اسکان آوارگان استفاده می‌شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار